Newsletter

Regulamin

Reklama

Aktualności, czyli co nowego? - Newsroom

Audi SQ7 TDI nagrodzone wyróżnieniem "Autocar Innovation Award 2016"

Audi SQ7 TDI nagrodzone wyróżnieniem "Autocar Innovation Award 2016"

Podczas uroczystości wręczenia nagród brytyjskiego magazynu Autocar, nowe Audi SQ7 TDI otrzymało tytuł „Autocar Innovation Award 2016“ za wyjątkowo innowacyjne rozwiązania techniczne. Złożone z ekspertów jury, rozdało nagrody wczoraj wieczorem, w angielskim Silverstone.
 
 
„Przekonstruowany silnik V8 montowany w Audi SQ7 TDI, wykorzystuje elektrycznie napędzaną sprężarkę – to nowość na skalę światową“ – objaśnia dr Stefan Knirsch, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. Sprężarka ta, zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów, uzupełnia pracę dwóch turbosprężarek, zapewniając maksymalną dynamikę silnika, bez tzw. turbodziury. Podstawą wydajności tego urządzenia, jest częściowa instalacja elektryczna o napięciu 48 V, zasilająca w energię również elektromechaniczny system aktywnej stabilizacji. „Tym innowacyjnym rozwiązaniem zastosowanym w nowym Audi SQ7 TDI, po raz kolejny udowadniamy naszą przewagę dzięki technice“ – podkreśla Stefan Knirsch. „To dla nas wielki honor, że jury przyznało nowemu Audi SQ7 TDI wyróżnienie „Autocar Innovation Award“.
 
Nowością wśród systemów montowanych w tego typu samochodach, jest elektromechaniczna, aktywna stabilizacja przechyłu pojazdu. Pozwala ona znacznie zmniejszyć boczny przechył auta podczas pokonywania zakrętów i zapewnia sportową zwrotność. Dzięki temu Audi SQ7 TDI szybciej pokonuje zakręty. Elektromechaniczna, aktywna stabilizacja przechyłu pojazdu, podobnie jak elektrycznie napędzana sprężarka (EAV), zasilana jest energią z częściowej instalacji elektrycznej o napięciu 48 V.
 
Model SQ7 TDI, to pierwsze Audi wykorzystujące ten wydajny układ zasilania. Konwerter prądu stałego umożliwia połączenie częściowej instalacji elektrycznej o napięciu 48 V, z instalacją elektryczną 12 V. Aby zaspokoić wysokie zapotrzebowanie elektromechanicznego systemu aktywnej stabilizacji przechyłu i elektrycznie napędzanej sprężarki na moc i ich chwilowe zapotrzebowanie na energię, pod podłogą bagażnika umieszczono 48-woltowy akumulator litowo-jonowy, zaopatrujący w prąd częściową instalację elektryczną. Jego maksymalna moc wyjściowa wynosi 13 kW.
 
To właśnie wyjątkowe rozwiązanie techniczne, prawdziwa „przewaga dzięki technice”, znalazło w oczach jurorów Autocar najwyższe uznanie.

Zasoby powiązane


Reklama