Newsletter

Regulamin

Reklama

Aktualności, czyli co nowego? - Newsroom

Alfa Romeo Stelvio - Niezwykła dynamika jazdy.

Alfa Romeo Stelvio - Niezwykła dynamika jazdy.

Samochody Alfa Romeo były od zawsze wyrazem połączenia „lekkości i wydajności”, którego wynikiem są auta zwinne i łatwe w prowadzeniu na każdym rodzaju nawierzchni i w różnych warunkach meteorologicznych. Nowy SUV Stelvio nie jest tu wyjątkiem. Zapewnia on ekstremalnie dynamiczną jazdę prawdziwego sportowego auta, uzyskaną poprzez idealny rozkład masy pomiędzy obiema osiami, bezpośredni układ kierowniczy i technologicznie zaawansowane zawieszenie, oraz poprzez szerokie zastosowanie ultralekkich materiałów, jak włókno węglowe, z którego wykonano wał napędowy oraz wprowadzenie nowej generacji silników ze stopu aluminium.

Dodatkowo, dzięki zaawansowanemu napędowi integralnemu Q4, użytkownik Stelvio może liczyć na pewne prowadzenie i wyjątkowe zdolności poza utwardzonymi drogami. Na zamówienie, można wyposażyć swojego SUV-a w samoblokujący się mechanizm różnicowy. Jednym słowem, prowadzenie Alfy Romeo Stelvio jest zapowiedzią niezwykłej podróży, niezależnie od jej celu.

 

Doskonały rozklad masy.

Jednym z ważnym celów podczas projektowania SUV-a Stelvio było zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy. Jednym z elementów, które przyczyniły się do osiągnięcia tego celu jest idealny rozkład masy pomiędzy obiema osiami – wyróżnik tradycji konstrukcyjnej Alfy Romeo - uzyskany został poprzez specjalne zarządzanie masami i materiałami, do którego przyczynił się układ samochodu oraz umieszczenie w możliwie najbardziej centralnej pozycji elementów o największej wadze.

 

Ultralekkie materiały i silniki ze stopów aluminium.

Idealny stosunek masy do mocy osiągnięto poprzez zastosowanie ultralekkich, ale i wytrzymałych materiałów. Na przykład, z włókna węglowego wykonano wał napędowy, a z aluminium blok silnika, hamulce, zawieszenie, drzwi i błotniki. Pozwoliło to zarówno na obniżenie łącznej masy SUV-a, jak na osiągnięcie optymalnej sztywności skrętnej gwarantującej zachowanie jakości, komfort akustyczny i właściwe zachowanie na drodze, również w sytuacji ekstremalnych naprężeń.

 

Zawieszenia z eksluzywną technologią AlfalinkTM.

Dla przedniej osi Stelvio zostało opracowane nowe, dwuwahaczowe zawieszenie z pół-wirtualną osią skrętną, które optymalizuje neutralizację nierówności, jednocześnie gwarantując szybkie i precyzyjne manewry w każdych warunkach. Opatentowane przez Alfę rozwiązanie zawieszenia Alfa Romeo jest w stanie zapewnić płynną jazdę na zakrętach oraz wysokie przyspieszenia boczne. Na osi tylnej zastosowano, opatentowane przez Alfę Romeo, rozwiązanie wielowahaczowe, które gwarantuje jednocześnie wysokie osiągi, przyjemność jazdy i komfort. Za amortyzację odpowiadają elementy sterowane elektronicznie, które na bieżąco dostosowują się do warunków jazdy i pozwalają wybrać styl jazdy bardziej ukierunkowany na osiągi lub na komfort.

Najbardziej bezpośredni układ kierowniczy w segmencie.

W każdej sytuacji i przy każdej prędkości, prowadzenie SUV-a Stelvio jest zawsze łatwe i intuicyjne, również dzięki najbardziej bezpośredniemu układowi kierowniczemu w segmencie (12.0).

 

Napęd integralny Alfa Romeo Q4.

Górski zakręt, kamienista nawierzchnia, zaśnieżona droga lub ostry zakręt podczas ulewy: to wszystko ekstremalne sytuacje i idealne miejsca, aby wystawić na próbę zwinność i moc nowego SUV-a Alfa Romeo. To głównie zasługa systemu Q4, który zapewnia wszystkie korzyści napędu integralnego a, jednocześnie, gwarantuje przyjemność prowadzenia samochodu z napędem tylnym. Jego architektura obejmuje aktywną skrzynkę rozdzielczą i mechanizm różnicowy przedni, zaprojektowane, by spełnić konkretne wymogi techniczne Alfy Romeo, uzyskując bardzo szybkie sterowanie wysokim momentem obrotowym, dzięki wyjątkowo kompaktowej i lekkiej konstrukcji. System Q4 stale monitoruje niezliczone parametry, by zapewnić najlepsze rozłożenie momentu obrotowego na dwie osie, w zależności od rodzaju wykorzystania samochodu i aktualnej przyczepności do nawierzchni drogi. W normalnych warunkach, Stelvio z systemem Q4 zachowuje się, jak pojazd z napędem na tył: 100% momentu obrotowego przesyłanych jest na oś tylną. Po osiągnięciu granicznej wartości przyczepności kół, system w rzeczywistym czasie przekazuje 50% momentu napędowego na oś przednią za pośrednictwem specjalnej skrzynki rozdzielczej. To przekłada się na najlepszą w tej kategorii kontrolę samochodu pod względem napędu i stabilności na zakrętach.

 

Samoblokujący się mechanizm różnicowy mechaniczny.

Na zamówienie, dostępny jest samoblokujący się mechanizm różnicowy mechaniczny, który pozwala na przeniesienie większego momentu na koło o większej przyczepności tak, aby zoptymalizować napęd w każdych warunkach jazdy.

Zasoby powiązane


Reklama