Newsletter

Regulamin

Reklama

Aktualności, czyli co nowego? - Newsroom

Alfa Romeo Stelvio - Rewelacyjne osiagi

Alfa Romeo Stelvio - Rewelacyjne osiagi

Wyjątkowe wzornictwo, technika i technologia to elementy, które charakteryzują nowego SUV-a Stelvio, ale by uczynić z niego prawdziwą Alfę Romeo, zgodnie z tradycją, potrzebne jest serce, które „pulsuje” pod maską: silnik 2.0 Turbo benzyna o mocy 280 KM oraz 2.2 Diesel o mocy 210 KM. Zestawione są one z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów z napędem 4x4 Q4.

Należące do nowej generacji czterocylindrowych jednostek napędowych wykonanych w całości z aluminium, są kwintesencją technologii motoryzacyjnej Grupy. Obydwa silniki montowane w Stelvio są produkowane we Włoszech w zakładach Termoli (benzyna) i Pratola Serra (olej napędowy), w strefach produkcji silników do Alfy Romeo, w oparciu o nowoczesne procesy i metodologie, które wynoszą je na szczyt kategorii pod względem osiągów i wydajności.

Gama zostanie uzupełniona o inne nowe jednostki napędowe, w tym silnik 2.0 Turbo benzyna o mocy 200 KM oraz 2.2 Diesel o mocy 180 KM, obydwa montowane z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów i napędem 4x4 Q4. 2.2 Diesel o mocy 180 KM będzie również dostępny w wersji z napędem na tył.

2.0 Turbo benzyna.

Nowy silnik 2.0 Turbo benzyna (podczas premiery o mocy 280 KM, a wkrótce o mocy
200 KM to 4-cylindrowa jednostka wykonana w całości z aluminium z wałkiem napędowym z włókna węglowego, która zestawiona jest z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów i napędem 4x4 Q4. Oprócz elektrohydraulicznego systemu kontroli zaworów MultiAir, cechą szczególną tej jednostki napędowej jest układ turbodoładowania „2-in-1" oraz bezpośredni wtrysk z systemem wysokiego ciśnienia 200 bar, które przekładają się na wyjątkowo szybką reakcję na pedał gazu w całym zakresie działania oraz zaskakującą oszczędność pod względem spalania.

Alfa Romeo Stelvio 2.0 turbo benzyna o mocy 280 KM (maksymalny moment obrotowy 400Nm przy 2.250 obrotach/min.) jest najlepsza w swojej klasie również, jeśli chodzi o przyspieszenie od 0 do 100 km/h, które osiąga w zaledwie 5,7 sekundy. Maksymalna prędkość to 230 km/h.

2.2 Diesel.

Drugim silnikiem w gamie jest 2.2 Diesel – dostępny podczas premiery w wersji o mocy 210 KM, a wkrótce również o mocy 180 KM – i jest to pierwszy silnik Diesela w historii Alfy Romeo w całości wykonany z aluminium. Ten czterocylindrowy silnik ma układ wtryskowy najnowszej generacji MultiJet II z Injection Rate Shaping (IRS) i ciśnieniem roboczym 2.000 bar. Turbosprężarka ze zmienną geometrią sterowana elektrycznie reprezentuje najnowocześniejsze rozwiązania w dziedzinie mechaniki i minimalizuje czas reakcji, zapewniając jednocześnie korzyści pod względem wydajności. Najwyższy poziom komfortu i przyjemności jazdy zagwarantowane są przez przeciwbieżny wałek wyrównoważający. Ponadto, po raz pierwszy na rynku, silnik 2.2 Diesel o mocy 210 KM posiada czujnik prędkości turbo. Osiągi są naprawdę imponujące: Stelvio 2.2 Diesel o mocy 210 KM osiąga maksymalną prędkość 215 km i przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy.

Ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów.

Obydwie jednostki napędowe SUV-a Stelvio zestawione są z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów i mają specjalną kalibrację do szybkich i płynnych zmian biegów. Napęd wyposażony jest w sprzęgło „lock up", które zapewnia kierowcy odczucie zdecydowanego zrywu, natychmiast po wrzuceniu biegu. Ponadto, w zależności od trybu DNA, nowa automatyczna skrzynia biegów jest w stanie zoptymalizować płynność, komfort i łatwość jazdy we wszystkich warunkach eksploatacji, w tym również w mieście i pozwala jeszcze bardziej poprawić zużycie paliwa oraz emisję CO2 . Na kolumnie kierownicy montowane są aluminiowe łopatki zmiany biegów.

Dane techniczne.

 

2.0 280 KM AT8 AWD

2.2 210 KM AT8 AWD

CHARAKTERYSTYKA

   

Paliwo

Benzyna

Diesel

Ilość cylindrów, układ

4 liniowo

4 liniowo

Średnica razy skok (mm)

84 x 90

83 x 99

Pojemność (cm3)

1995

2143

Stopień sprężania

10,0:1

15,5:1

Maksymalna moc kW (KM-CE) przy obr./min.

206 (280) @ 5250

154 (210) @ 3750

Maksymalny moment obrotowy Nm (kgm-CE) przy obr./min.

400 (41) @ 2250

470 (48) @ 1750

Napęd rozrządu

Łańcuch

Pasek

Zasilanie

Elektroniczny wtrysk

Elektroniczny wtrysk

System Stop&Start

Standard

Standard

NAPĘD

   

Koło napędzane

4x4

4x4

Skrzynia biegów

Automatyczna, 8-biegowa

Automatyczna, 8-biegowa

Pierwszy

5,000

5,000

Drugi

3,2

3,2

Trzeci

2,143

2,143

Czwarty

1,72

1,72

Piąty

1,314

1,314

Szósty

1

1

Siódmy

0,822

0,822

Ósmy

0,64

0,64

Bieg wsteczny

3,456

3,456

Przełożenie przekładni głównej

3,73

3,27

POJEMNOŚCI- MASY

   

Zbiornik paliwa (l)

64

58 / 64

Masa przyczepy ciągniętej niehamowanej (kg)

750

750

Masa przyczepy ciągniętej hamowanej (kg)

2300

2300

WYMIARY ZEWNĘTRZNE

   

Rozstaw osi (mm)

2818

2818

Długość (mm)

4687

4687

Wysokość (mm)

1671

1671

Rozstaw kół przód/ tył (mm)

1613/1653

1613/1653

Szerokość (mm)

1903 (bez lusterek)

1903 (bez lusterek)

Zwisy przedni/tylny (mm)

861/1008

861/1008

OSIĄGI

   

Prędkość maksymalna(km/h)

230

215

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

5,7

6,6

ZUŻYCIE PALIWA – EMISJA SPALIN zgodnie
z rozporządzeniem 1999/100/CE

   

Zużycie paliwa w cyklu miejskim (l/100 km)

8,9

5,5

Emisja CO2 (g/km) w cyklu miejskim

205

145

Zużycie paliwa (l/100 km) w cyklu pozamiejskim

5,9

4,4

Emisja CO2 (g/km) w cyklu pozamiejskim

136

116

Zużycie paliwa (l/100 km) w cyklu mieszanym

7

4,8

Emisja CO2 (g/km) w cyklu mieszanym

161

127

Norma emisji spalin

EURO 6b

EURO 6b

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zasoby powiązane


Reklama