Newsletter

Regulamin

Reklama

Aktualności, czyli co nowego? - Zmiany na rynku

Audi rozpoczyna nowy rok rekordową sprzedażą

Audi rozpoczyna nowy rok rekordową sprzedażą

Kontynuując świetną sprzedażową passę z roku ubiegłego, również na początku roku 2016 Audi AG bije handlowe rekordy. Wprowadzając na rynek blisko 143 150 nowych samochodów, koncern zwiększył swoją sprzedaż na całym świecie o 4 procent, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Popyt na samochody z czterema pierścieniami w logo był widoczny szczególnie w Europie. Na Starym Kontynencie sprzedaż wzrosła o 6,5 procent, do poziomu 59 900 pojazdów. Sprzedaż Audi na całym świecie napędzały przede wszystkim SUV-y. Łączna sprzedaż modeli Q3, Q5 i Q7 wyniosła blisko 46 350 egzemplarzy, czyli o 20,3 procent więcej niż przed rokiem.
 
 
„Nowy rok rozpoczęliśmy z impetem i w styczniu 2016 sprzedaliśmy więcej aut niż kiedykolwiek, biorąc pod uwagę właśnie pierwszy miesiąc roku” - mówi Dietmar Voggenreiter, szef marketingu i sprzedaży Audi AG. „Zdobyliśmy nowych klientów w Ameryce, Europie i Azji. To pokazuje, jak zrównoważona jest nasz strategia wzrostu.”
 
Na kontynencie amerykańskim Audi wręczyło nowym posiadaczom kluczyki do około 16 600 pojazdów, czyli o 2,5 procent więcej niż przed rokiem. Znaczny wzrost zanotowano w Meksyku. Wyniósł on 9,8 procent, a na rynek meksykański wprowadzono 1178 aut. Mimo ataku srogiej zimy, hamującego dynamikę sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, w ubiegłym miesiącu Audi of America pobiło wyniki rekordowego początku roku ubiegłego. Wzrost wyniósł 2,7 procent, do poziomu 11 850 sprzedanych aut. Nowe Audi Q7 od stycznia dostępne jest już w USA, a tym samym we wszystkich regionach świata. Sprzedaż tego SUV-a klasy wyższej wzrosła na rynku amerykańskim o 165,5 procent i osiągnęła 2336 egzemplarzy.
 
Nowe Audi R8, flagowy model Audi Sport, jest w USA niecierpliwie wyczekiwane. Samochód ten był jednym z bohaterów nowego spotu reklamowego Audi „The Commander”, emitowanego w prestiżowym bloku reklamowym podczas pięćdziesiątego sezonu rozgrywek Super Bowl w ostatni weekend. R8 będzie dostępne u amerykańskich dealerów wiosną. W Europie sprzedaż najnowszej generacji R8 była dwa razy wyższa niż w styczniu 2015. To pokazuje jaki sukces osiągają modele spod znaku Audi Sport. W roku ubiegłym koncern z Ingolstadt sprzedał na świecie ponad 17 000 egzemplarzy modeli w wersji RS i R, czyli o 13 procent więcej licząc rok do roku.
 
W Europie, od momentu wprowadzenia na rynek nowego Audi Q7 w czerwcu ubiegłego roku, sprzedaż tego modelu podwajała się każdego miesiąca. W styczniu 2016 nawet się potroiła i wyniosła 3150 samochodów. Oprócz SUV-ów, rosła też sprzedaż Audi A5. Sportowe coupé rodem z Ingolstadt zakupiło blisko 3350 klientów, tj. o 15,3 procent więcej niż przed rokiem. Biorąc pod uwagę wszystkie modele, Audi zwiększyło swą sprzedaż w Europie o 6,5 procent, do blisko 59 900 egzemplarzy.
 
Pozytywne trendy sprzedażowe zanotowano zwłaszcza w Polsce. Na polskie drogi wyjechały w styczniu 2016 roku 672 egzemplarze nowych samochodów marki Audi, czyli aż o 40,3 procent więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Poszczególne modele Audi: A3, A6, A7, Q3, Q5 i Q7 okazały się liderami swoich segmentów. Dzięki świetnym wynikom sprzedaży w pierwszym miesiącu tego roku, Audi zostało liderem marek premium na polskim rynku. Dwucyfrowe wzrosty sprzedaży zauważyć można było również w Hiszpanii (+21,2%, 4255 aut) i w Niemczech (+10,2%, 21 833 samochodów). Popyt na różne modele Audi rósł też na innych europejskich rynkach.
 
W Chinach Audi rozpoczęło nowy rok z sukcesem. Na chiński rynek wprowadzono 54 402 auta z czterema pierścieniami w logo (wzrost o 6,2 procent). Szczególnie dobrze sprzedawało się tu Audi Q5. Popyt na tego SUV-a klasy średniej wzrósł w Państwie Środka o 33,4 procent, do 11 670 egzemplarzy.
inf/zdjęcie AUDI


Reklama