Newsletter

Regulamin

Reklama

Aktualności, czyli co nowego? - Zmiany na rynku

ALASKAN dlaczego RENAULT zdecydowało się na taki model

ALASKAN dlaczego RENAULT zdecydowało się na taki model

Renault wkracza na rynek pick-upów

 

Rynek pick-upów to 5 milionów samochodów rocznie

Wzrost światowego rynku samochodów dostawczych można wyjaśnić rozwojem segmentu pick-upów obejmującego trzy kategorie pojazdów:

· Pick-upy o ładowności pół tony: 3% światowego rynku z perspektywą wzrostu o 35% w latach
2014-2019.

· Pick-upy o ładowności jednej tony: 17% światowego rynku z perspektywą wzrostu o 19% w latach 2014-2019.

· Duże pick-upy: 18% światowego rynku (90% w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie).

Ameryka Łacińska – strategiczny rynek w segmencie
pick-upów

 

Strategiczny i dynamicznie rosnący rynek w segmencie pick-upów

· W 2015 r. w Ameryce Łacińskiej sprzedano milion lekkich samochodów dostawczych (17,4% rynku).

· W ciągu ostatnich dziesięciu lat sprzedaż samochodów dostawczych Renault w tym regionie wzrosła niemal trzykrotnie (14 200 w 2005 roku i 38 400 w 2015 roku, co zapewnia marce 5,1% udziału
w rynku w 2015 roku).

· Segment jednotonowych pick-upów stanowi 45% rynku samochodów dostawczych, a w ciągu najbliższych trzech lat powinien wzrosnąć o 15%.

Renault Duster Oroch – obiecujący debiut w Ameryce Łacińskiej

Renault Duster Oroch zostało zaprojektowane w Ameryce Łacińskiej na płycie podłogowej SUV wykorzystywanej w Renault Dusterze, którego sprzedaż w 2015 r. osiągnęła poziom 334 tys. sztuk
w 100 krajach.

· Renault Duster Oroch to dynamiczny i niezawodny duży pick-up o podwójnej kabinie
i czterodrzwiowym, 5-miejscowym nadwoziu. Jego design, wyposażenie i akcesoria świadczą
o pokrewieństwie z Dusterem, niemniej Duster Oroch jest również wyposażony w nowe elementy
i rozwiązania typowe dla segmentu pick-upów.

· Renault Duster Oroch jest sprzedawane od listopada 2015 roku w Brazylii, Urugwaju i Paragwaju.
W marcu 2016 roku rozpoczęła się również jego sprzedaż w Kolumbii, a w kwietniu br.
– w Argentynie. W ciągu bieżącego roku model będzie wprowadzany w dalszych krajach Ameryki Łacińskiej.

· Renault Duster Oroch już teraz odniosło sukces: jego sprzedaż na koniec maja wyniosła ponad 8 500 sztuk, co zapewnia mu udział 4,2% w segmencie pick-upów i trzecie miejsce na rynku małych
pick-upów.

- W Brazylii Duster Oroch został wybrany pick-upem roku 2015 i już obecnie ma 5,4% udziału
w segmencie.

- W Kolumbii, zaledwie dwa miesiące od debiutu rynkowego, Duster Oroch jest numerem 2 na rynku pick-upów.

- W Argentynie jest numerem 2 na rynku małych pick-upów już miesiąc po wprowadzeniu go do sprzedaży.

Renault – liczący się producent samochodów w Ameryce Łacińskiej

· Region Ameryki Środkowej i Południowej ma strategiczne znaczenie dla Grupy Renault:

- Region Ameryki Środkowej i Południowej: 355 151 sprzedanych samochodów w 2015 roku
– 6,3% udziału w rynku.

- Brazylia jest drugim co do wielkości rynkiem Grupy: 181 504 sprzedane samochody w 2015 roku
– 7,3% udziału w rynku.

- Argentyna: 79 383 sprzedane samochody w 2015 roku – 12,7% udziału w rynku.

- Kolumbia: 49 331 sprzedanych samochodów w 2015 roku – 18,6% udziału w rynku (+2 pkt
w stosunku do 2014 roku).

· Cztery zakłady produkcyjne w Brazylii, Argentynie, Kolumbii i Chile:

- W Brazylii w Kurytybie: uruchomiony w 1998 roku zakład produkcyjny samochodów osobowych (produkcja nadwozi i montaż), zakład produkcyjny silników i zakład produkcyjny samochodów dostawczych. Najważniejsze modele produkowane na dwóch liniach montażowych: Logan, Sandero, Duster, Duster Oroch i Master. Zakład będzie również produkował nowy model Renault z segmentu A – Kwid.

- W Argentynie w Kordobie: uruchomiona w 1955 roku produkcja Clio II, Kangoo i Fluence. Wkrótce rozpocznie się tu również produkcja Nowego Logana i Sandero, a w 2018 roku – modelu ALASKAN.

- W Kolumbii w Envigado (koło Medellin): uruchomiony w 1969 roku zakład produkuje Clio II, Nowego Logana, Nowego Sandero i Sandero Stepway oraz Dustera.

- W Chile w Los Andes: w uruchomionym w 1969 roku zakładzie zmontowano w 2015 roku 297 tys. skrzyń biegów.

· Sieć obejmująca blisko 900 punktów sprzedaży w Ameryce Łacińskiej.

· Biuro konstrukcyjne w Kurytybie w Brazylii (Renault Technology America) i ośrodek projektowy w Sao Paulo w Brazylii (Renault Design Latin America).

inf/zdjęcia/film RENAULT

Zasoby powiązane


Reklama