Newsletter

Regulamin

Reklama

Aktualności, czyli co nowego? - Zmiany na rynku

Audi odnotowuje wzrost sprzedaży we wszystkich regionach świata

Audi odnotowuje wzrost sprzedaży we wszystkich regionach świata

 
 
Drugie półrocze roku 2016 rozpoczęło się dla koncernu z Ingolstadt wzrostem sprzedaży. W lipcu, przedsiębiorstwo sprzedało 149 400 samochodów, co daje wzrost o 2,3 procent w porównaniu z tym samym miesiącem roku 2015. Cztery pierścienie zwiększyły sprzedaż w każdym z trzech strategicznych dla siebie regionów: w Ameryce Północnej o 5,9 procent, w regionie Azji i Pacyfiku o 4,4 procent oraz w Europie o 1,5 procent. Najczęściej wybieranym przez klientów na całym świecie modelem, było nowe Audi A4, którego sprzedano blisko 30 450 egzemplarzy (wzrost o 14,9 procent). Od początku roku, Audi przekazało klientom kluczyki do około 1 102 650 samochodów wszystkich modeli, co przekłada się na wzrost o 5,2 procent. W tym samym okresie w Polsce klienci Audi zarejestrowali 5895 samochodów, co oznacza większą o ponad 32 % sprzedaż do analogicznego okresu w roku poprzednim.
 
 
„Na naszych głównych rynkach zachodzi ostatnio wiele zmian ekonomicznych i politycznych. Mimo tych niełatwych warunków ramowych, popyt na samochody marki Audi rozwija się na świecie stabilnie” - mówi Dietmar Voggenreiter, szef marketingu i sprzedaży Audi AG. „Dzięki trzem silnym filarom – regionom w których mamy szczególnie mocną pozycję - Europie, Ameryce Północnej oraz regionie Azji i Pacyfiku, mamy na tyle dobrą sytuację, by niwelować globalne wahania rynkowe.”
 
W Europie, sprawozdanie ze sprzedaży ukazuje zróżnicowany obraz: podczas gdy popyt na ważnych rynkach, np. we Włoszech (+28,6%, 6252 sprzedane samochody), w Hiszpanii (+13,8%, 4784 auta) i w Niemczech (+6,9%, 24 546 pojazdów) znacznie wzrósł, we Francji w minionym miesiącu delikatnie spadł (-3,1%, 5018 aut). W Wielkiej Brytanii generacyjna zmiana najczęściej kupowanego modelu Audi A3, odbiła się na wyniku sprzedaży. Ze względu na duży popyt na poprzednią generację, model A3 w Wielkiej Brytanii został wyprzedany wcześniej niż planowano. W związku z tym, wyniki handlowe w lipcu spadły w Wielkiej Brytanii o 9,9 procent, do poziomu 11 554 egzemplarzy. Od początku roku, sprzedaż w Zjednoczonym Królestwie wzrosła jednak o 2,3 procent, do poziomu 101 489 aut. W całej Europie, producent odnotował w minionych siedmiu miesiącach wzrost o 7,5 procent (523 650 samochodów) w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. W Polsce w kolejnym miesiącu odnotowano wzrost sprzedaży. Zarejestrowanych w lipcu 788 samochodów (+17,3%) pozwoliło ugruntować marce Audi ponad 32 procentowy wzrost od początku tego roku. Szczególnie dużym zainteresowaniem klientów w pierwszych siedmiu miesiącach cieszą się modele Q7 i A6. W lipcu liderem było natomiast Audi Q5.
 
Cztery pierścienie odnotowują zrównoważoną dynamikę sprzedaży w Ameryce Północnej: zarówno w Meksyku (+18,7%, 1374 auta), w Kanadzie (+14,7%, 2451 egzemplarzy) jak i w USA, przedsiębiorstwo odnotowało wzrost. Na rynku Stanów Zjednoczonych Audi zanotowało skok o 4,0 procent, do poziomu 18 364 sprzedanych samochodów. Przy tym, podobnie jak na wielu innych rynkach, impulsy do wzrostu pochodziły przede wszystkim od odnoszącego sukcesy, nowego Audi A4. Audi of America sprzedało 2743 egzemplarze tego modelu, co daje wzrost o 12,7 procent w porównaniu z lipcem 2015 roku. W minionych siedmiu miesiącach, Audi jako jedyna spośród głównych konkurentów marka, pochwalić się może wzrostem sprzedaży na rynku amerykańskim. Od stycznia, klientom w Stanach Zjednoczonych przekazano 115 298 aut (wzrost o 3,6 procent). W całej Ameryce Północnej sprzedaż wzrosła w tym samym okresie o 5,6 procent, do poziomu blisko 142 100 samochodów.
 
Sprzedaż w regionie Azji i Pacyfiku rośnie systematycznie od początku roku. Przez ostatnich siedem miesięcy sprzedano tu blisko 392 600 (+4,0%) samochodów marki Audi. Ten pozytywny trend widoczny jest szczególnie w Chinach. W Państwie Środka przedsiębiorstwo odnotowało w lipcu wzrost o 9,9 procent, tj. 46 454 samochody. Oprócz A3 Limousine, największym powodzeniem wśród Chińczyków cieszyły się SUV’y. Dlatego miesięczna sprzedaż modeli Audi Q3, Q5 i Q7, przekroczyła wartość z porównywalnego okresu roku 2015 o 20,5 procent. Od początku roku, każdego miesiąca, koncern z Ingolstadt odnotowywał wzrost sprzedaży w Chinach. Łącznie przekazano klientom w tym kraju 336 580 samochodów, co odpowiada wzrostowi o 6,5 procent. Już za kilka tygodni na tamtejszym rynku zadebiutuje najnowsze Audi A4L.
inf/zdjęcie AUDI

Zasoby powiązane


Reklama