Newsletter

Regulamin

Reklama

Aktualności, czyli co nowego? - Zmiany na rynku

3 l/100 km. Niemożliwe? CZYTAJ

dokument
pobierz +

Podczas 35. rajdu jazdy ekonomicznej ŠKODA Economy Run, na wymagającej próbie na czeskich drogach najlepsza okazała się załoga Věra i Jan Horníček. Trasę o długości 323,3 km pokonała swoją ŠKODĄ CITIGO ze średnim wynikiem zużycia paliwa wynoszącym zaledwie 3 l/100 km.

 
Tegoroczna edycja mających długą historię ekologicznych zmagań miała miejsce w zwykłym ruchu drogowym 24 września. Do startu przystąpiło 46 załóg w standardowych, niezmodyfikowanych samochodach ŠKODY z napędem na benzynę bezołowiową lub olej napędowy. Przejechały one pętlę o długości 323,3 km ze startem i metą w miejscowości Kosmonosy k/Mladej Boleslavi i postojem w połowie trasy przy fabryce ŠKODY we Vrchlabí.
 
 
Państwo Horníček już drugi raz z rzędu wygrali ten nietypowy rajd, w którym zwycięzcą jest załoga, wybrana na podstawie najniższych osiągnięć emisji CO2, w stosunku do całkowitego zużycia. Na wynik składa się także średnia prędkość przejazdu oraz różnica pomiędzy danymi katalogowymi a osiągniętym rezultatem zużycia paliwa.
 
 
3 l/100 km w trasie przez Czechy: rekordowy wynik ŠKODY CITIGO  
W przypadku jednakowych wyników decyduje pojemność skokowa silnika lub średnia prędkość przejazdu. Pomiary zużycia paliwa wykonywane są w samochodach uczestników profesjonalnym elektronicznym urządzeniem przed i po przejeździe.
 
 
Stawka ŠKODA Economy Run podzielona jest na pięć kategorii. Zwycięska załoga klasyfikacji generalnej przejechała trasę ze średnim wynikiem zużycia paliwa na poziomie 3 l/100 km, co przekłada się emisję CO2 na poziomie 69,9 g/km.
 
 
ŠKODA CITIGO w ofercie jak w abonamencie dostępna jest już od 360 zł/mc (Prezentowana miesięczna rata to wartość brutto dla ŠKODA Kredyt Niskich Rat (okres kredytu 48 miesięcy, wkład własny 25%, wysokości finalnej raty określona w umowie) .
 
 
Rajdy ekologiczne to coraz popularniejsza, także w Polsce, dyscyplina rywalizacji, w której liczy się umiejętne operowanie układem przeniesienia napędu: przewidywanie sytuacji drogowych i reagowanie na nie z odpowiednim wyprzedzeniem, umiejętny sposób rozpędzania i utrzymywanie poziomu prędkości, przy którym silnik zachowuje największą wydajność.
inf/zdj SKODA


Reklama