Newsletter

Regulamin

Reklama

Mechanika - Podzespoły - układy jezdne i układy napędowe

Futurystyczne opony firmy Hankook w wizjonerskim samochodzie Opel GT Concept

Futurystyczne opony firmy Hankook w wizjonerskim samochodzie Opel GT Concept

Firma Hankook, producent opon klasy premium, podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie prezentuje m.in koncepcyjne ogumienie stworzone specjalnie dla nowego samochodu Opel GT Concept. Opony w dalszym ciągu mają status prototypu i odznaczają się futurystycznym wzornictwem przypominającym wrotki. Pomimo tego, specjalne ogumienie w jednolitym czerwonym kolorze zamontowane na przedniej osi i czarnym na osi tylnej, już teraz pozwala osiągać prędkości nawet do 100 km/h. Bieżnik i ściany boczne nawiązują do lekkich krzywizn i nowoczesnego nadwozia samochodu Opel GT Concept. Odzwierciedlają one jego dynamiczny charakter. Wyszukany mechanizm otwierania drzwi, umożliwia podgląd charakterystycznych opon i ich specjalnie przygotowanego bieżnika z logiem GT. Opracowując ogumienie koncepcyjne, inżynierowie z firmy Hankook zmierzyli się z kilkoma wyzwaniami. Musieli stworzyć specjalny wzór bieżnika i ścian bocznych i jednocześnie przygotować próbki kolorystyczne gumy według specyfikacji marki Opel. Czerwone opony zamontowane na osi przedniej nawiązują do wyglądu motocykla Motoclub 500 marki Opel, który zadebiutował na rynku w 1928 r. Stanowią one kluczowy element wizualny i dają początek wyraźnie czerwonemu, charakterystycznemu obrysowi, który podkreśla sylwetkę samochodu GT Concept. Sprawia, że wygląda niczym piktogram. Uzyskanie wyróżniającej się kolorystyki było możliwe dzięki zastosowaniu specjalnej mieszanki bieżnika i ścian bocznych podczas produkcji. Zawiera ona wypełnienie bazujące na kolorze białym, a nie, jak to zwykle bywa, czarnym. Pod względem wzoru i struktury ogumienie koncepcyjne przypomina standardowe opony. Pomimo różnic kolorystycznych mają one taką samą konstrukcję. Jeżeli natomiast chodzi o ich wielkość, odpowiadają one mniej więcej typowemu rozmiarowi 225/40R18. Wspomniane procesy przypominają kroki podejmowane podczas produkcji standardowych opon, korzystając z metody szybkiego tworzenia prototypów i formy z odpowiednimi wkładkami do obręczy w kolorze czerwonym i czarnym. Składają się one z tych samych materiałów, co mieszanka bieżnika. Klaus Krause jest wiceprezesem firmy Hankook i dyrektorem Europejskiego Centrum Technicznego w Hanowerze (Niemcy), które odegrało kluczową rolę w przekształceniu specyfikacji w realne opony. Potwierdził on, że różnobarwne opony nie muszą być tylko ciekawostką rodem z samochodów prezentowanych podczas wystaw. „Aspekty wizualne jak najbardziej przemawiają za stosowaniem opon w różnych kolorach. Dałyby kierowcom jeszcze większą możliwość dostosowania pojazdów do swoich potrzeb. Natomiast zachwycający Opel GT Concept z pewnością da im wgląd w przyszłość”. Klaus Krause przyznaje jednak: „Pod względem technicznym nadanie koloru innym elementom opon niż ściany boczne spowodowałoby znaczący wzrost kosztów produkcji”. Inf/zdjęcia HANKOOK

Zasoby powiązane


Reklama