Newsletter

Regulamin

Reklama

Mechanika - Podzespoły - układy jezdne i układy napędowe

ALASKAN jednotonowy pick-up RENAULT o światowych ambicjach - TECHNIKA

ALASKAN jednotonowy pick-up RENAULT o światowych ambicjach - TECHNIKA

Mocny i pomysłowo skonstruowany

Oszczędność paliwa dzięki silnikowi Renault 2,3 litra dCi

· ALASKAN jest wyposażony w czterocylindrowy silnik Renault twin-turbo diesel, który odnajdujemy również w gamie modelu Renault Master:

- Wersje o mocy 160 i 190 KM.

- Wyjątkowo dynamiczne przyspieszenia przy niskim zużyciu paliwa i ograniczonej emisji CO2.

- Technologia twin-turbo: niewielka turbosprężarka, zapewniająca elastyczne przyspieszenie oraz duża turbosprężarka, dodająca mocy w wysokim zakresie prędkości obrotowej silnika.

- Wersje silnika dostępne w zależności od rynku.

· Oferowane są również dwa inne silniki (zależnie od rynku): benzynowy 2,5 litra o mocy 160 KM oraz wysokoprężny 2,5 litra o mocy 160 lub 190 KM.

· Mechaniczne skrzynie 6-biegowe lub skrzynie automatyczne 7-biegowe oraz napęd na dwa lub cztery koła.

Właściwości terenowe

  • Tryby działania napędu: 2WD (napęd na oś przednią) / 4H i 4LO (napęd na 4 koła)

- 2WD: do codziennej jazdy po drogach asfaltowych, by zaoszczędzić na zużyciu paliwa i korzystać
z lepszych właściwości jezdnych.

- 4H (możliwość włączenia przy prędkości nieprzekraczającej 60 km/h): w sytuacjach niedostatecznej przyczepności (mokra nawierzchnia, pokryta żwirem itp.) i przy prędkości maksymalnej 100 km/h.

- 4LO (napęd włączany na postoju): w przypadku całkowitej utraty przyczepności (piach, śnieg, błoto, itp.).

  • Mechanizm różnicowy o elektronicznie sterowanym ograniczonym poślizgu, tzw. szpera (eLSD) i układ przeniesienia napędu na cztery koła zapewniają pewność prowadzenia samochodu. Zastosowany układ elektroniczny wykorzystuje cztery czujniki w układzie hamulcowym, by kontrolować prędkość obrotową każdego koła. Gdy system stwierdzi, że jedno z kół osi obraca się szybciej niż drugie, uruchamiany jest na chwilę hamulec, by poprawić przyczepność obu kół osi, ustabilizować pojazd i zwiększyć poczucie bezpieczeństwa.
  • Samoblokujący tylny mechanizm różnicowy: zblokowanie tylnego mechanizmu różnicowego poprawia trakcję w ekstremalnych warunkach jazdy.
  • Układy wspomagające prowadzenie samochodu: elektroniczne wspomaganie przy wykonywaniu niebezpiecznych manewrów zwiększa komfort prowadzenia samochodu
    i bezpieczeństwo:

- Wspomaganie ruszania pod górę (HSA): system kontrolujący hamulce i zapobiegający cofaniu się samochodu po zwolnieniu pedału hamulca przy ruszaniu pod górę,

- Kontrola zjazdu z pochyłości (HDC): na drodze o silnym stopniu nachylenia system HDC kontroluje działanie hamulców, by samochód nie nabrał nadmiernej prędkości.

  • A także: system zapobiegający blokowaniu kół przy hamowaniu (ABS), elektroniczny korektor siły hamowania (EBD), wspomaganie nagłego hamowania, elektroniczny system korygujący tor jazdy (ESC).

Inteligentna i intuicyjna technologia

· System Renault Hands Free z przyciskiem do rozruchu silnika.

· Kolorowy, 5-calowy ekran TFT 3D zapewniający łatwy dostęp do danych samochodu.

· Łącza multimedialne i praktyczny system audio, urządzenie kompatybilne ze smartfonami, zestaw głośnomówiący, łącze Bluetooth ze sterowaniem głosowym, odtwarzacz CD, radio AM/FM, cztery lub sześć głośników i pilot sterowania pod kierownicą.

· System nawigacji z ekranem dotykowym 7-calowym (dostępny zależnie od kraju).

· Widoczność w promieniu 360° dzięki czterem kamerom (zamontowanym w przednim zderzaku, zewnętrznych lusterkach i w tylnej klapie) – w celu ułatwienia wszelkich manewrów i uniknięcia kontaktu z przeszkodami na drodze lub w terenie (dostępne zależnie od kraju).


Bogata oferta usług, zabudów i akcesoriów

Usługi przeznaczone dla klientów firmowych

· Wyspecjalizowana sieć Renault Pro+ spełnia specyficzne oczekiwania klientów biznesowych. Klient nabywający model ALASKAN i wykorzystujący go do celów zawodowych będzie więc mógł z niej skorzystać.

· Ta specjalistyczna sieć obsługi zapewnia między innymi:

- dostępność doradcy handlowego i serwisowego, specjalnie przeszkolonego w zakresie obsługi samochodów dostawczych,

- łatwy wybór produktów i usług: ekspozycja całej gamy samochodów dostawczych, w tym pojazdów z zabudowami specjalistycznymi, jazdy próbne bez umawiania, szybko i szczegółowo opracowana oferta handlowa,

- skuteczne rozwiązania zapewniające klientom mobilność: wizyta w serwisie bez wcześniejszego umawiania, wydłużone godziny pracy warsztatu, samochody zastępcze.

· Wyspecjalizowana sieć Renault Pro+ na koniec 2016 roku będzie obejmowała około 700 koncesjonerów w 41 krajach. Na terenie Ameryki Łacińskiej będzie działać 65 punktów w Brazylii,
18 w Argentynie, 9 w Kolumbii i 3 w Chile.

Zabudowy na miarę potrzeb

· W ramach partnerskiej współpracy z siecią autoryzowanych firm nadwoziowych przewidziane jest oferta szerokiej gamy zabudów, zapewniająca naszym klientom firmowym rozwiązania niezbędne do prowadzenia działalności: ambulans, pomoc drogowa, pojazd interwencyjny, straż pożarna, wysięgnik koszowy, wywrotka, pojazdy dla służb leśnych…

· Możliwe jest również indywidualne doposażenie samochodu z wykorzystaniem specjalistycznych opcji fabrycznych.

· Współpracujące z nami autoryzowane firmy zabudowujące posiadają dostęp do strony internetowej Renault Conversion, gdzie mogą znaleźć niezbędne informacje techniczne, rysunki, a także skierować pytania do serwisu wsparcia technicznego.

· Renault było pierwszym producentem samochodów, który wprowadził procedurę autoryzacji firm nadwoziowych, co pozwoliło na większą szybkość działania, ułatwiło wzajemne relacje i podniosło jakość usług oferowanych w tej dziedzinie.

· Dział zajmujący się zabudowami pojazdów oraz dział jakości Renault wspomagają sieć firm nadwoziowych na całym świecie w ich działalności i przeprowadzają regularne wizyty w celu wyboru nowych firm i przedłużania już istniejących kontraktów.

· W oparciu o swoje bogate doświadczenie Renault wyszukuje również wzorcowe firmy nadwoziowe, które zdolne są spełnić wymagania międzynarodowych przetargów.

Akcesoria do personalizacji

· Gama akcesoriów ułatwiających załadunek i wyładunek skrzyni: przesuwana płyta na skrzyni, chowany stopień wejściowy, elementy do aranżacji przestrzeni ładunkowej skrzyni…

· Gama akcesoriów do ochrony i zabezpieczenia ładunku: osłona skrzyni, system mocowania ładunku C-CHANNEL z trzema zaczepami z każdej strony skrzyni, zamykany bagażnik…

· A także inne akcesoria do personalizacji, wysoko cenione przez użytkowników pick-upów.

inf/zdjcia/film RENAULT

Zasoby powiązane


Reklama