Newsletter

Regulamin

Reklama

Mechanika - Podzespoły - układy jezdne i układy napędowe

Golf elektryczny - układ napędowy

dokument
pobierz +

85 kW i 270 Nm. e-Golf napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 85 kW / 115 KM. Ten synchroniczny silnik o wewnętrznym symbolu EEM 85 natychmiast po uruchomieniu rozwija maksymalny moment obrotowy, wynoszący aż 270 Nm. Rezultatem są doskonałe osiągi: na przyspieszenie do 60 km/h e-Golf potrzebuje 4,2 sekundy, po 10,4 sekundach osiąga 100 km/h. Zachwycające jest przy tym absolutnie bezpośrednie i niezwykle komfortowe zachowanie się podczas ruszania. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 140 km/h.

Made in Germany. Silnik rozwijający prędkość obrotową do 12.000 obr./min oraz skonstruowana przez Volkswagena 1-biegowa przekładnia (EQ 270) z wbudowanym mechanizmem różnicowym i mechaniczną blokadą postojową tworzą kompaktowy moduł. Zespół silnik-przekładnia jest produkowany w niemieckich zakładach podzespołów Volkswagena w Kassel.

Do 190 km na jednym ładowaniu baterii. Zasięg zależy od profilu trasy, stylu jazdy oraz załadunku i wynosi między 130 a 190 kilometrów. Przy bardzo niskich temperaturach zasięg może być trochę mniejszy. Aby różnica w zasięgu zimą była jak najmniej wyczuwalna, możliwe jest wbudowanie nowej, opcjonalnej pompy ciepła. Pompa ta, oferowana jako dodatkowy moduł ogrzewania elektrycznego (nagrzewnica wysokowoltowa) i elektrycznej sprężarki klimatyzacji wykorzystuje zarówno ciepło z otoczenia, jak i ciepło oddawane przez podzespoły napędowe. W ten sposób pobór energii elektrycznej przez nagrzewnicę wysokowoltową znacznie się obniża. Dzięki pompie ciepła zasięg e-Golfa zimą zwiększa się nawet o ponad 30 procent w porównaniu z konwencjonalnym układem ogrzewania.

Bateria litowo-jonowa

MQB przygotowała drogę. Siódma generacja Golfa od samego początku była projektowana jako wersja z napędem elektrycznym. Dzięki nowej modułowej platformie podłogowej dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie (MQB), na której opiera się konstrukcyjnie aktualny Golf, udało się uzyskać dużą elastyczność rozmieszczenia podzespołów. Bateria litowo-jonowa wbudowana została w stabilizującą ramę w podłodze samochodu (pod siedzeniami i tunelem środkowym) i nie zajmuje dużo miejsca. Podobnie jak układ napędowy, także bateria jest konstrukcją własną Volkswagena.

264 ogniwa dają 24,2 kWh. Masa pustego e-Golfa wynosi wg normy DIN 1510 kg (masa pustego pojazdu z kierowcą 68 kg, bagażem 7 kg, określona wg dyrektywy 92/21/EWG: 1585 kg), z tego 318 kg przypada na baterię litowo-jonową umieszczoną między przednią a tylną osią. Składa się ona z 264 ogniw, połączonych w 27 modułów ( z sześcioma i dwunastoma ogniwami). Napięcie nominalne wszystkich ogniw to 323 V, pojemność łączna baterii to 24,2 kWh brutto, z których część jest zachowana jako rezerwa techniczna, aby na przykład wykluczyć uszkodzenie w wyniku głębokiego rozładowania. W przedniej części baterii znajduje się sterownik zarządzania baterią (Battery Management Controller BMC), odpowiedzialny za funkcje bezpieczeństwa, diagnozy oraz monitoringu i regulujący gospodarkę cieplną w Battery Junction Controller (interfejs do zasilania elektrycznego silnika). W stanie spoczynku lub przy zderzeniu bateria automatycznie przełącza się w stan bez napięcia.

inf/zdjęcia/film - VOLKSWAGEN

Zasoby powiązane


Reklama