Newsletter

Regulamin

Reklama

Mechanika - Podzespoły - układy jezdne i układy napędowe

Alfa Romeo Giulia - rozwiązania techniczne

dokument
pobierz +

Wyjątkowe i ekskluzywne rozwiązania techniczne.

Zgodnie z kulturą techniczną Alfy Romeo, projekt, wykonanie oraz wybór materiałów na podwozie i zawieszenia muszą być zawsze doskonałe. W wyniku tego postanowiono, że elektronika powinna zostać wykorzystana tylko do spotęgowania doznań podczas jazdy, zapewnionych już zresztą przez doskonałą technikę.

Świadczą o tym ekskluzywne rozwiązania techniczne zastosowane w nowym samochodzie, takie jak na przykład technologia Torque Vectoring, która dzięki podwójnemu sprzęgłu pozwala tylnemu mechanizmowi różnicowemu odrębnie sterować momentem każdego z kół. W ten sposób przekazywanie mocy na podłoże poprawia się również w warunkach niskiej przyczepności. Pozwala to prowadzić samochód bezpiecznie i zawsze bardzo przyjemnie, bez konieczności nagłych interwencji ze strony systemu kontroli stabilności. W nowej Alfie Romeo pojawia się również po raz pierwszy Integrated Brake System (IBS), innowacyjny system elektro-mechaniczny łączący kontrolę stabilności z tradycyjnym wspomaganiem hamulców, który zapewnia natychmiastową reakcję hamulca i rekordowo krótką drogę hamowania, jak również pozwala na optymalizację obciążeń.

Oprócz doskonałej wartości współczynnika Cx, perfekcyjnego zawieszenia oraz docisku aerodynamicznego, nowy model wyposażony jest w Active Aero Splitter. Jest to system przedni, który aktywnie zarządza dociskiem aerodynamicznym, zapewniając w ten sposób lepsze osiągi i przyczepność, nawet przy dużych prędkościach. Nie można również zapominać, że nowa Alfa Romeo Giulia oferuje unowocześniony selektor Alfa DNA, który modyfikuje dynamiczne zachowanie samochodu w oparciu o wybory dokonywane przez kierowcę: Dynamic, Natural, Advanced Efficient (tryb wydajności energetycznej, który po raz pierwszy został zastosowany w Alfie Romeo) i oczywiści Racing (w wersjach o wysokich osiągach).

Wszystkie te nowoczesne systemy są zarządzane przez Chassis Domain Control (CDC), technologię opracowaną we współpracy z Magneti Marelli - to pewnego rodzaju „mózg", który koordynuje całą elektroniką samochodu. System ten zarządza działaniem różnych elementów - takich jak unowocześniony selektor Alfa DNA Pro, system Torque Vectoring, Active Aero Splitter, aktywne zawieszenie oraz ESC - i przydziela każdemu z nich precyzyjne zadanie, aby zoptymalizować osiągi i przyjemność jazdy. W szczególności, CDC dopasowuje jazdę w czasie rzeczywistym, powodując dynamiczne mapowanie DNA Pro, w oparciu o dane dotyczące przyspieszenia i obrotów wykrywane przez czujniki. Zapobiega, a także zarządza krytycznymi sytuacjami, informując o nich z wyprzedzeniem konkretne jednostki systemu elektronicznego pojazdu: podwozie, układ napędowy, zawieszenie, hamulce, hydrauliczne wspomaganie kierownicy i mechanizm różnicowy na zakrętach.

W kabinie pasażerskiej nowy samochód oferuje najwyższy poziom jakości, bezpieczeństwa, wyposażenia i komfortu, a dodatkowo jeden, bardzo typowy dla Alfy Romeo element: centralne zorientowanie przyrządów i przycisków na kierowcę. Nieprzypadkowo wszystkie główne przyciski, w tym przycisk startera, są wbudowane w kierownicę, jak w bolidzie Formuły 1, natomiast interfejs człowiek/samochód składa się z dwóch pokręteł, które prosto i łatwo regulują selektor Alfa DNA Pro oraz system infotainment Connect 3D Nav.

System Connect 3D Nav Alfa Romeo Giulia - opracowany wspólnie z Magneti Marelli - zapewnia zaawansowany zestaw funkcji i możliwości, wśród których wyróżnia się interfejs HMI najnowszej generacji, w którym zarządzanie systemem odbywa się głównie poprzez kontroler Rotary Pad i 8,8-calowy wyświetlacz TFT zintegrowany z deską rozdzielczą samochodu. Rotary Pad oferuje zarówno zaawansowany system rozpoznawania głosu, jak i system rozpoznawania gestów, który pozwala na interakcję z systemem przy użyciu tylko ruchu palców na klawiaturze. System Connect 3D Nav umożliwia także pełną łączność z wszystkimi mobilnymi urządzeniami (telefony komórkowe, smartfony, tablety z systemem operacyjnym Apple iOS i Android). Oprócz możliwości wykonywania połączeń telefonicznych przez Bluetooth, za pomocą metody „hands free", system audio-informacyjny (infotainment) pozwala na odtwarzanie dźwięku z urządzeń USB i smartfonów poprzez Bluetooth oraz na zarządzanie cyfrowego radia DAB oraz audio Hi FI. Wreszcie, system posiada funkcję nawigacji z mapami o wysokiej rozdzielczości 3D i z dużą prędkością oblicza trasy, które są dostępne nawet bez sygnału GPS za pośrednictwem technologii Dead Reckoning. System posiada również możliwość aktualizacji map TomTom za pośrednictwem USB i wyświetla informacje dotyczące stylu jazdy.

Wreszcie, w Alfie Romeo Giulia Quadrifoglio debiutuje wyrafinowany system nagłośnienia Harman Kardon Sound Theatre, który zaspokaja pragnienie dźwięku bogatego w szczegóły, dzięki lepszej kontroli dźwięku i wysokiej jakości wyjściowego sygnału audio. Serce systemu składa się z kompaktowego,12-kanałowego wzmacniacza klasy D o wysokiej wydajności. Wzmacniacz dostarcza wyraźny dźwięk dzięki systemowi 14 głośników znajdujących się wewnątrz pojazdu, zapewniając najwyższą jakość dźwięku. Technologia Logic 7® pozwala ponadto na również na uzyskanie efektu surround z różnych źródeł o wysokiej rozdzielczości 5.1 oraz na jednolite i harmonijne odtwarzanie stereo. Dzięki temu systemowi dźwiękowemu, pasażerowie mogą cieszyć się najwyższą jakością, z jakiej znana jest firma Harman Kardon.

inf/zdjęcia/film - Alfa Romeo

Zasoby powiązane


Reklama