Newsletter

Regulamin

Reklama

Mechanika - Żródła napędu - silniki stosowane obecnie oraz w przyszłości

Bestsellerowy Nissan LEAF świętuje 5 lat produkcji i sprzedaż 200 000 egzemplarzy

dokument
pobierz +

Nissan obchodzi piątą rocznicę obecności w ścisłej czołówce rynku samochodów elektrycznych dzięki rekordowemu, w 100% elektrycznemu modelowi LEAF. Od 2010 roku firmie Nissan udało się zmienić osiągi, funkcjonalność i sposób postrzegania samochodów elektrycznych na całym świecie, oraz zapewnić sobie pozycję niekwestionowanego lidera technologii samochodów elektrycznych.

Pięcioletnie pasmo sukcesów

Podobnie jak 5 lat temu, LEAF wciąż jest uznawany za zaawansowany i innowacyjny model. Poza Nissanem żadna inna firma nie wyprodukowała tylu samochodów elektrycznych, które przejechałyby łącznie tyle kilometrów z zerową emisją. Łączny dystans pokonany przez użytkowników modelu LEAF właśnie przekroczył 2 miliardy kilometrów, co stanowi równowartość pokonanej 2600 razy odległości między Ziemią a Księżycem. Ten niezwykły wyczyn pomógł uniknąć przeniknięciu do atmosfery 328 482 ton CO2, co wyliczono w oparciu o założenie wielkości sprzedaży w ciągu 5 lat.

W bieżącym miesiącu spodziewana jest sprzedaż 200‑tysięcznego egzemplarza Nissana LEAF, co oficjalnie potwierdzi pozycję tego modelu jako najpopularniejszego na świecie i odnoszącego największe sukcesy samochodu elektrycznego. Trzy najważniejsze rynki – Stany Zjednoczone, Japonia i Europa – stanowią 90% całkowitej sprzedaży Nissana LEAF, w tym Stany Zjednoczone 90 000 sprzedanych egzemplarzy, Japonia 50 000, a Europa 40 000.

Odkąd pierwszy LEAF zjechał z linii produkcyjnej, na całym świecie cieszy się niesłabnącym uznaniem, czego dowodem jest zdobycie przez niego ponad 92 nagród, w tym prestiżowych tytułów Samochodu Roku w Japonii i w Europie oraz Światowego Samochodu Roku.

Nissan to marka z 68-letnią tradycją w produkowaniu samochodów elektrycznych – pierwszym pojazdem tego typu był powstały w 1947 roku model Taka. Przez lata firma poświęciła wiele uwagi opracowaniu i rozwojowi własnych akumulatorów do pojazdów elektrycznych, od niklowo-wodorkowych po litowo-jonowe, po raz pierwszy na świecie zastosowane i wprowadzone na rynek w modelu Prairie Joy EV w 1996 roku. Wieloletnie doświadczenia dały Nissanowi bezcenny zasób wiedzy, który pozwolił znacznie wyprzedzić w tym względzie konkurencję i stworzyć produkowanego na masową skalę elektrycznego Nissana LEAF.

W projekty dotyczące samochodów elektrycznych Nissan zainwestował już ponad 500 miliardów jenów, a w związku z rosnącym zapotrzebowaniem na czyste, wydajne i przystępne cenowo samochody elektryczne firma snuje odważne plany kolejnych inwestycji w tym segmencie.

LEAF nie jest jedynym owocem inżynierskich kompetencji Nissana w dziedzinie samochodów elektrycznych oraz zainwestowanych funduszy, ponieważ firma ogłosiła właśnie, że na świecie działa już blisko 10 000 szybkich ładowarek CHAdeMO. Pozwalają one naładować Nissana LEAF do 80% pojemności akumulatorów w zaledwie 30 minut. Liderem w tym zakresie jest Japonia, gdzie dostępnych jest 6 000 szybkich ładowarek CHAdeMO, tworzących największą sieć szybkiego ładowania na świecie.

Przyszłość samochodów elektrycznych – następne 5 lat

Nissan LEAF z roku modelowego 2016 z nowym akumulatorem 30 kWh trafił do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych w listopadzie. W stosunku do poprzednika oferuje zwiększony o ponad 20% zasięg, deklasując tym samym wszystkich konkurentów i ustanawiając nowy wzorzec w branży. LEAF 30 kWh trafi na rynek japoński jeszcze w grudniu, a do Europy – w styczniu 2016 roku.

W związku z tym, że poziom technologii pojazdów elektrycznych wciąż wzrasta, Nissan uważa, że zmiana w kierunku czystszych i bardziej oszczędnych bezemisyjnych pojazdów znacząco przyczyni się do poprawy jakości powietrza i obniżenia poziomu hałasu.

" Technologia samochodów elektrycznych pozostanie w centrum uwagi Nissana w procesie rozwoju produktów marki. Łącząc pionierskie technologie w zakresie pojazdów elektrycznych, szeroko rozumiane innowację i wiedzę, Nissan coraz bardziej przybliża się do realizacji idei zerowej emisji w transporcie samochodowym. Dzięki technologiom, które tworzymy, szeroko rozumiana mobilność staje się bezpieczniejsza, czystsza, nowocześniejsza i bardziej ekscytująca. To właśnie siła innowacji. I tego właśnie można oczekiwać od Nissana ” – powiedział prezes i dyrektor generalny Nissana Carlos Ghosn.

Nissan podejmuje nieustannie starania na drodze do stworzenia „bezemisyjnego społeczeństwa” poprzez rozwój i upowszechnianie samochodów elektrycznych oraz innowacji opartych na technologiach pojazdów elektrycznych

Zasoby powiązane


Reklama