Newsletter

Regulamin

Reklama

Mechanika - Żródła napędu - silniki stosowane obecnie oraz w przyszłości

Golf – udoskonalony bestseller - nowe silniki

Golf – udoskonalony bestseller - nowe silniki

Nowe silniki i przekładnie – silnik TSI zużywa nawet o litr benzyny mniej

Nowe silniki TSI i nowa 7-biegowa przekładnia DSG. Volkswagen dokonał dalszego rozwoju silników TSI z rodziny EA211; w Golfie debiutują nowe jednostki turbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Pierwsza z nich to 1.5 TSI Evo – czterocylindrowy benzynowy silnik z turbosprężarką, osiągający moc 110 kW/150 KM, wyposażony w system odłączania cylindrów (ACT) oraz w wydajny bezpośredni wtrysk paliwa. Nowa jednostka TSI jest wyjątkowo elastyczna; swój maksymalny moment obrotowy o wartości 250 Nm rozwija już przy 1.500 obrotach na minutę. Zużycie paliwa wg normy NEDC wynosi 4,9 l/100 km* (co odpowiada emisji CO2 na poziomie 110 g/km*). Przygotowywana jest ponadto wersja BlueMotion jednostki 1.5 TSI Evo, osiągająca moc 96 kW/130 KM. Według normy NEDC zużycie paliwa przez tę wersję silnika będzie wynosić 4,6 l/100 km* (CO2: 104 g/km*). Do głównych zalet tej jednostki należą nowy system spalania (wywodzący się z tzw. cyklu Millera) oraz turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek turbiny (VTG). Silnik ten swój maksymalny moment obrotowy wynoszący 200 Nm uzyskuje już przy 1.400 obr./min. Po raz pierwszy jednostka 1.5 TSI Evo będzie wyposażona w rozszerzoną funkcję „żeglowania” – po zdjęciu nogi z pedału gazu silnik zostanie całkowicie wyłączany. Dotychczas było to możliwe jedynie w samochodach z hybrydowym zespołem napędowym, ponieważ takie systemy jak elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego czy pompa wspomagania siły hamowania musiały być zaopatrywane w energię także wtedy, gdy silnik Evo był wyłączony. To właśnie dzieje się w Golfie 1.5 TSI Evo o mocy 130 KM, zastosowana tu seryjnie funkcja żeglowania obniża zużycie paliwa w realnym ruchu drogowym o 0,4 l/100 km. Dzięki „żeglowaniu” oraz innym innowacjom technicznym silnik 1.5 Evo w zakresie ważnym z punktu widzenia użytkownika może zaoszczędzić do 1,0 litra benzyny na 100 km – zależnie od sposobu jazdy.

Modele GTI z silnikami o zwiększonej mocy. W ramach modernizacji Volkswagen zwiększył moc Golfów GTI. 169 kW/230 KM (więcej o 7 kW/10 KM) to moc, jaką wcześniej dysponował Golf GTI w wersji Performance. Moc silnika nowego Golfa GTI Performance wzrosła z kolei do 180 kW/245 KM.

Nowa 7-biegowa przekładnia DSG. Nową konstrukcją Volkswagena jest również 7-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia DSG. Ta nowa skrzynia biegów będzie stopniowo zastępowała stosowane dzisiaj w Golfach 6-biegowe przekładnie DSG, co przyczyni się do dalszego zmniejszenia emisji dwutlenku węgla.

inf/zdj VOLKSWAGEN

Zasoby powiązane


Reklama