Newsletter

Regulamin

Reklama

Mechanika - Żródła napędu - silniki stosowane obecnie oraz w przyszłości

Alfa Romeo Stelvio - Rewelacyjne osiągi.

dokument
pobierz +

 

Wyjątkowe wzornictwo, technika i technologia to elementy, które charakteryzują nowego SUV-a Stelvio, ale by uczynić z niego prawdziwą Alfę Romeo, zgodnie z tradycją, potrzebne jest serce, które „pulsuje” pod maską: silnik 2.0 Turbo benzyna o mocy 280 KM oraz 2.2 Diesel o mocy 210 KM. Zestawione są one z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów z napędem 4x4 Q4.

Należące do nowej generacji czterocylindrowych jednostek napędowych wykonanych w całości z aluminium, są kwintesencją technologii motoryzacyjnej Grupy. Obydwa silniki montowane w Stelvio są produkowane we Włoszech w zakładach Termoli (benzyna) i Pratola Serra (olej napędowy), w strefach produkcji silników do Alfy Romeo, w oparciu o nowoczesne procesy i metodologie, które wynoszą je na szczyt kategorii pod względem osiągów i wydajności.

Gama jest uzupełniona o nowe jednostki napędowe, w tym silnik 2.0 Turbo benzyna o mocy 200 KM oraz 2.2 Diesel o mocy 180 KM, obydwa montowane z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów i napędem 4x4 Q4. 2.2 Diesel o mocy 180 KM będzie również dostępny w wersji z napędem na tył.

2.0 Turbo benzyna.

Nowy silnik 2.0 Turbo benzyna (podczas premiery o mocy 280 KM, a wkrótce o mocy 200 KM to 4-cylindrowa jednostka wykonana w całości z aluminium z wałkiem napędowym z włókna węglowego, która zestawiona jest z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów i napędem 4x4 Q4. Oprócz elektrohydraulicznego systemu kontroli zaworów MultiAir, cechą szczególną tej jednostki napędowej jest układ turbodoładowania „2-in-1" oraz bezpośredni wtrysk z systemem wysokiego ciśnienia 200 bar, które przekładają się na wyjątkowo szybką reakcję na pedał gazu w całym zakresie działania oraz zaskakującą oszczędność pod względem spalania.

Alfa Romeo Stelvio 2.0 turbo benzyna o mocy 280 KM (maksymalny moment obrotowy 400Nm przy 2250 obrotach/min.) jest najlepsza w swojej klasie również, jeśli chodzi o przyspieszenie od 0 do 100 km/h, które osiąga w zaledwie 5,7 sekundy. Maksymalna prędkość to 230 km/h.

2.2 Diesel.

Drugim silnikiem w gamie jest 2.2 Diesel – dostępny podczas premiery w wersji o mocy 210 KM, a wkrótce również o mocy 180 KM – i jest to pierwszy silnik Diesela w historii Alfy Romeo w całości wykonany z aluminium. Ten czterocylindrowy silnik ma układ wtryskowy najnowszej generacji MultiJet II z Injection Rate Shaping (IRS) i ciśnieniem roboczym 2000 barów. Turbosprężarka ze zmienną geometrią sterowana elektrycznie reprezentuje najnowocześniejsze rozwiązania w dziedzinie mechaniki i minimalizuje czas reakcji, zapewniając jednocześnie korzyści pod względem wydajności. Najwyższy poziom komfortu i przyjemności jazdy zagwarantowane są przez przeciwbieżny wałek wyrównoważający. Ponadto, po raz pierwszy na rynku, silnik 2.2 Diesel o mocy 210 KM ma czujnik prędkości turbo. Osiągi są naprawdę imponujące: Stelvio 2.2 Diesel o mocy 210 KM osiąga maksymalną prędkość 215 km i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy.

Ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów.

Obydwie jednostki napędowe SUV-a Stelvio zestawione są z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów i mają specjalną kalibrację do szybkich i płynnych zmian biegów. Napęd wyposażony jest w sprzęgło „lock up", które zapewnia kierowcy odczucie zdecydowanego zrywu, natychmiast po wrzuceniu biegu. Ponadto, w zależności od trybu DNA, nowa automatyczna skrzynia biegów jest w stanie zoptymalizować płynność, komfort i łatwość jazdy we wszystkich warunkach eksploatacji, w tym również w mieście i pozwala jeszcze bardziej poprawić zużycie paliwa oraz emisję CO2 . Na kolumnie kierownicy montowane są aluminiowe łopatki zmiany biegów.


Reklama