Newsletter

Regulamin

Reklama

Mechanika - Żródła napędu - silniki stosowane obecnie oraz w przyszłości

Akumulatory w Nissanach LEAF zaskakują sprawnością

dokument
pobierz +

 

Po pięciu latach od rozpoczęcia sprzedaży Nissana LEAF akumulatory w 99,99% tych samochodów jeżdżących po Europie wciąż są sprawne

Po pięciu latach od wprowadzenia na rynek i sprzedaży ponad 35 000 egzemplarzy elektrycznego modelu LEAF w Europie, Nissan po raz pierwszy opublikował wewnętrzne dane, z których wynika, że 99,99% akumulatorów w tych samochodach wciąż w pełni nadaje się do użytku.

Ustalenia te odbierają głos malkontentom, którzy w 2010 r. twierdzili, że „po trzech latach akumulatory trzeba będzie wymieniać" albo że „w LEAFach z dużym przebiegiem w pierwszym roku eksploatacji będzie następował zauważalny spadek pojemności akumulatorów".

W rzeczywistości wskaźnik awaryjności akumulatorów wynosi mniej niż 0,01 procenta. To oznacza, że awarii uległy akumulatory w zaledwie trzech samochodach, co stanowi ułamek liczby usterek występujących w tradycyjnych silnikach spalinowych w skali całej branży.

W 2014 r. Nissan LEAF pobił własny rekord sprzedaży aż o 33% w porównaniu z poprzednim rokiem, opanowując ponad jedną czwartą błyskawicznie rozwijającego się rynku samochodów elektrycznych. W liczbach bezwzględnych oznacza to 15 098 sprzedanych egzemplarzy.

Jean-Pierre Diernaz, dyrektor działu pojazdów elektrycznych w europejskim oddziale Nissana, powiedział: „Fakty mówią same za siebie. Liczba usterek akumulatorów w naszych samochodach jest bliska zeru - to fakt, z którym nie mogą dyskutować nawet najbardziej zatwardziali krytycy".

„Technologia akumulatorów to część naszego sukcesu. Ponad 165 000 egzemplarzy sprzedanych na całym świecie dowodzi, że nie jesteśmy jedynymi ludźmi pasjonującymi się sukcesem tego bardzo nowoczesnego rozwiązania".

Nissan LEAF, który ma tylko trzy główne podzespoły - pokładową ładowarkę, inwertor oraz silnik elektryczny - jest też o 40% tańszy w eksploatacji w porównaniu z podobnymi samochodami wyposażonym w silniki benzynowe lub wysokoprężne.

LEAF został wprowadzony na rynek ponad 4 lata temu, w 2010 r., jako jeden z pierwszych masowo produkowanych w pełni elektrycznych pojazdów. Obecnie jest on najlepiej sprzedającym się samochodem bezemisyjnym w historii. Z ponad 165 000 egzemplarzy sprzedanych na całym świecie ponad 35 000 kupili klienci z Europy. W skali globalnej łączny przebieg wszystkich Nissanów LEAF przekroczył już miliard kilometrów.

inf/zdjęcia/film - NISSAN

Zasoby powiązane


Reklama