Newsletter

Regulamin

Reklama

Motoryzacja - Historia

Cztery samochody RENAULT 8 GORDINI w Rajdzie Monte Carlo Samochodów Zabytkowych

dokument
pobierz +

Wszystkie cztery załogi zasiądą za sterami Renault 8 Gordini, jednego z najpopularniejszych aut sportowych wyprodukowanych przez Renault. Po raz pierwszy załogi Renault Classic wystartują z Barcelony 27 stycznia, aby dotrzeć do Monako w środę 1 lutego.

Renault ogłosiło decyzję o wzięciu udziału w Rajdzie Monte Carlo Samochodów Zabytkowych. Marka wystawi cztery załogi, które zasiądą za sterami czterech aut Renault 8 Gordini:
• Załoga nr 5: Manu Guigou/Jean-Pierre Prevot
• Załoga nr 8: Jean Ragnotti/Sebastien Delanney
• Załoga nr 12: Michel Leclere/Michel Duvernay
• Załoga nr 14: Guillaume Chancel/François-Paul Forgeoux


Wszystkie cztery Renault 8 Gordini zgłoszone przez Renault zostały wyposażone w opony Michelin X M+S 89 w rozmiarze 135 x 15, które już dowiodły swojej skuteczności podczas poprzednich edycji tego rajdu.


Spotkanie z żywą legendą!
Renault 8 Gordini, jedno z najpopularniejszych aut sportowych kiedykolwiek wyprodukowanych przez Renault, osiągało maksymalną prędkość 175 km/h i było dostępne w bezkonkurencyjnie niskiej cenie. Zdarza się, że jakieś auto pozostawia szczególny ślad w historii i Renault 8 Gordini jest jednym z nich. To auto, z 1964 roku, zapewniło całemu pokoleniu dostęp do przyjemności sportowej jazdy. „Gordi” obce były wszelkie półśrodki, a dzięki zmianom, jakie się w nim pojawiły w stosunku do Renault 8 Major, stało się świetnym autem, gotowym do startu na torze. „Czarodziej” Amédée Gordini całkowicie odmienił jego normalny silnik, niemal dwukrotnie zwiększając moc silnika poprzez zastosowanie zupełnie nowej głowicy i dwóch znakomitych gaźników marki Weber.

Zmienione zawieszenie, układ kierowniczy, hamulce, wyposażenie i maksymalna prędkość 175 km/h w pełni uzasadniały jego sportowe atrybuty – okrągłe zegary i niebieski kolor nadwozia z białymi pasami. W 1966 roku pojemność skokowa tego małego bolidu została zwiększona z 1 108 do 1 255 cm3, a przód auta zyskał dwa dodatkowe reflektory, świetnie podkreślające jego osobowość. W tym samym roku zorganizowany został też pierwszy wyścig w ramach „Pucharu Gordini”, który przyczynił się do powstania legendy tego auta. Jego liczne zalety znalazły potwierdzenie w imponującej liście zwycięstw. Liczni kierowcy rajdowi, którzy swoje pierwsze szlify zdobywali za kierownicą tego auta, do dziś wspominają je ze wzruszeniem. W 1970 roku Renault 8 Gordini ustąpiło miejsca Renault 12, które otrzymało tę samą nazwę.


Reklama