Newsletter

Regulamin

Reklama

Motoryzacja - Lifestyle

Buick Cascada, czyli jak Opel przerodził się w Buick'a

dokument
pobierz +

Imponująca prezentacja na Północnoamerykańskim Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Detroit w 2015 (12–25 stycznia). Buick zaprezentował model Cascada — elegancki czteromiejscowy samochód, którego sprzedaż w USA rozpocznie się w pierwszym kwartale 2016 r. To kolejny przykład udanej współpracy dwóch marek po opracowanych wspólnie modelach Buick Encore i Opel Mokka, Buick Verano i Opel Astra sedan, a także Buick Regal i Opel Insignia.

„Opel Cascada został zaprojektowany w naszym Międzynarodowym Centrum Rozwoju Technicznego w Rüsselsheim, gdzie ponad 6 000 inżynierów pracuje nad modelami Opla i produktami dla innych marek GM. Nieustannie poszukujemy synergii i cieszymy się, że Cascada trafia na kolejny rynek, tym razem jako Buick. Dowodzi to wysokiego poziomu kompetencji naszej kadry inżynierskiej i pozwoli zwiększyć wykorzystanie mocy produkcyjnych fabryki w Gliwicach” — mówi dr Karl-Thomas Neumann, dyrektor generalny Opel Group. W Europie Cascada cieszy się uznaniem zarówno klientów, jak i branżowych mediów, o czym świadczą liczne nagrody, między innymi, Plus X przyznana w Niemczech i Złota Kierownica w Szwajcarii. W Portugalii Turbo Magazine uznał Cascadę za Kabriolet Roku 2014.

Buick Cascada jest napędzany superwydajnym silnikiem 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 147 kW/200 KM. Czterocylindrowa jednostka rozwija maksymalny moment obrotowy 300 Nm. Przednie zawieszenie z kolumnami HiPerStrut (High Performance Strut) gwarantuje precyzję prowadzenia i komfort dynamicznej jazdy. Turbodoładowanemu silnikowi najnowszej generacji pod maską Buicka towarzyszy sześciobiegowa przekładnia automatyczna.

Otwarcie elektrycznie sterowanego miękkiego dachu wysokiej jakości zajmuje zaledwie 17 sekund. Mechanizm działa także w czasie jazdy, przy prędkości do 50 km/h. Czteromiejscowy model przeznaczony na rynek amerykański ma luksusowe wyposażenie obejmujące 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich i fotele ze skórzaną tapicerką, które automatycznie przesuwają się do przodu, aby ułatwić zajęcie miejsca na tylnej kanapie. Interesującym elementem wyposażenia jest także system multimedialny IntelliLink z siedmiocalowym ekranem dotykowym.

Wprowadzając Cascadę na rynek, Buick oferuje Amerykanom produkt wzbudzający wiele emocji — to pierwszy kabriolet tej marki od 25 lat. W latach 2009–2013 sprzedaż kabrioletów w USA wzrosła o 3 proc., do ponad 131 000 egzemplarzy. Segment ten cechuje się wysoką lojalnością klientów: 37 proc. z nich decyduje się na taki rodzaj nadwozia również przy zakupie kolejnego samochodu. Jednocześnie ponad dwie trzecie właścicieli kabrioletów zmienia markę pojazdu, więc Buick Cascada ma spore szanse na przejęcie części klientów konkurencji.

„Przez najbliższe lata będziemy ściśle współpracować z Buickiem we wszystkich aspektach, w których jest to uzasadnione” — mówi dr Karl-Thomas Neumann. To racjonalne podejście, zgodnie z którym marki reprezentują podobne wartości, ale nie wchodzą sobie w drogę na zagranicznych rynkach: Buick jest sprzedawany w Ameryce Północnej i Chinach, a Opel głównie w Europie. GM zapowiedział już uruchomienie produkcji nowego modelu marki Buick w Rüsselsheim jeszcze w tej dekadzie. „Pozwoli to zwiększyć wykorzystanie mocy produkcyjnych zakładów w Rüsselsheim, a tym samym poprawić ich wydajność” — dodaje dr Neumann.

Ale to nie wszystko: również australijska marka Holden skorzysta na globalnej strategii GM. W tym roku firma Opel rozpocznie eksport pojazdów do Australii i Nowej Zelandii. Oprócz modelu Holden Astra GTC i jego szczególnie usportowionej wersji VXR oraz flagowej Insignii do eksportu trafi także Holden Cascada. Dr Neumann mówi: „Cascada będzie dostępna pod trzema markami na trzech kontynentach — to bardzo miła perspektywa i kolejny dowód atrakcyjności naszego dużego kabrioletu”.

inf/zdjęcia OPEL

Zasoby powiązane


Reklama