Newsletter

Regulamin

Reklama

Motoryzacja - Lifestyle

EOLAB projekt przyszłości - WSTĘP

dokument
pobierz +

Prototyp EOLAB – wizytówka prac Renault nad opracowaniem samochodu zużywającego 1 l/100 km

Renault zaprezentowało jesienią 2014 prototyp EOLAB, który testuje rozwiązania zapewniające ultraniskie spalanie, zużywający 1 l paliwa/100 km, co odpowiada emisji 22 g CO2/km w cyklu mieszanym NEDC.

Ten prototyp zaprojektowany na bazie hatchbacka z segmentu B kryje w sobie niemal 100 zaawansowanych rozwiązań technologicznych, które będą stopniowo wprowadzane w przyszłych modelach gamy Renault.

„Przepis” na EOLAB Skrajnie niskie, wynoszące zaledwie 1 l/100 km zużycie paliwa, w prototypie EOLAB jest efektem połączenia trzech składników: aerodynamiki, obniżenia masy oraz benzynowo-elektryczneego napędu Z.E. Hybrid:

- aerodynamika:

kształt nadwozia maksymalnie ułatwiający rozcinanie strugi powietrza oraz ruchome części, takie jak aktywny spojler oraz wysuwane boczne elementy aerodynamiczne;

- obniżenie masy:

„kuracja odchudzająca” pozwoliła obniżyć masę o niemal 400 kg w porównaniu do aut z segmentu B, w szczególności dzięki wielomateriałowemu nadwoziu, wykonanemu z elementów stalowych, aluminiowych i kompozytowych oraz magnezowemu dachowi, ważącemu zaledwie 4 kg. Obniżenie masy korzystnie wpłynęło na inne elementy: pozwoliło zmniejszyć rozmiary, a w konsekwencji koszty podzespołów prototypu (silnika, akumulatora, kół, hamulców itd.), umożliwiając jednocześnie sięgnięcie po droższe materiały;

- technologia Z.E. Hybrid:

to nowe, kompaktowe, przystosowane do ładowania i przystępne cenowo hybrydowe rozwiązanie zapewnia wyjątkowo niskie zużycie paliwa, a co najważniejsze – „zeroemisyjną”** jazdę na trasach o długości do 60 km, z prędkością do 120 km/h.

Ponieważ dokładne zagłębienie się w temat wymaga więcej niż kilku haseł, prezentujemy w osobnych materiałach dokładne dane odnośnie prac w wymienionych trzech dziedzinach

Inf/zdjęcia/film RENAULT

Zasoby powiązane


Reklama