Newsletter

Regulamin

Reklama

Nadwozie - Stylizacja - design i rozwój motoryzacji

Honda HR-V Dynamiczny Design i prowadzenie jak osobówka

dokument
pobierz +

Nowa Honda HR-V zadebiutuje w Europie latem 2015 roku, wprowadzając do segmentu crossoverów kombinację unikalnych cech: dynamiczną stylizację nadwozia, wszechstronność rodzinnego auta typu MPV, właściwości jezdne dające kierowcy radość z prowadzenia oraz doskonałe osiągi i niski poziom zapotrzebowania na paliwo. HR-V to reprezentant odnowionej gamy modeli Hondy, które charakteryzują się pionierskim podejściem do kwestii innowacji technicznych.

Nadwozie Hondy HR-V wyróżnia się eleganckimi, wydatnymi przetłoczeniami typowymi dla aut coupé oraz masywną posturą SUV-a.

Wewnątrz Honda HR-V oferuje pasażerom wiodącą w klasie przestronność oraz rozbudowane możliwości w zakresie konfiguracji siedzeń, dzięki zastosowaniu innowacyjnego systemu Magic Seats ®. Charakter przedziału pasażerskiego nowego modelu definiują miękkie materiały wykończeniowe wysokiej jakości, przy czym projektantom udało się stworzyć wrażenie przebywania w dopasowanym kokpicie sportowego auta, a zarazem zachować poczucie przestronności.

Nowy system multimedialny Honda Connect, działający w oparciu o aplikacje, korzysta z siedmiocalowego ekranu dotykowego umieszczonego w konsoli centralnej. Funkcje nowego systemu obejmują dostęp do przeglądarki internetowej, wiadomości podawanych w czasie rzeczywistym, informacji o pogodzie i utrudnieniach w ruchu, a także do serwisów muzycznych.

Nowa Honda HR-V będzie oferowana z dynamicznym i wydajnym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,6 litra i-DTEC i mocy maksymalnej 120 KM oraz z silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 litra i-VTEC, rozwijającym moc maksymalną 130 KM. Obie konstrukcje wywodzą się z serii Earth Dreams Technology.

Pakiet systemów Advanced Driver Assist System, obejmujący kamerę cofania oraz radar średniego zasięgu, zawiera rozbudowaną gamę zaawansowanych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa, z których wiele debiutuje w segmencie crossoverów.

Nowa Honda HR-V wejdzie do sprzedaży w Europie latem 2015 roku.

Charakterystyczne, śmiało poprowadzone linie nadwozia typowego coupé połączone z solidną posturą SUV-a


Nowa Honda HR-V łączy dynamiczną osobowość auta typu coupé z masywną posturą SUV-a, tworząc budzący emocje obraz samochodu o charakterystycznym wyglądzie.


Kształt nadwozia nowej Hondy HR-V, wraz z opadającą ku tyłowi linią okien, tworzy dynamiczny i sportowy profil, który uzupełniają „ukryte” klamki tylnych drzwi. Charakterystyczne, ostro wycięte boczne przetłoczenie optycznie pochyla sylwetkę auta do przodu i sprawia wrażenie, iż jest ono w nieustannym ruchu.


Poczucie solidnego wykonania potęgują wyprofilowane dolne panele nadwozia, świadczące o odporności i stabilności dużego SUV-a. Wizerunek ten wzmagają masywne przednie i tylne zderzaki.
Oprócz nadania Hondzie HR-V niepowtarzalnych cech wyróżniających ją na drodze, projektanci japońskiej firmy chcieli również upodobnić auto do innych modeli tej marki. Motyw „unoszącego się skrzydła” uzyskany za sprawą osłony chłodnicy połączonej z reflektorami, to ewidentne nawiązanie do nowego modelu CR-V, podobnie jak opadająca linia tylnych szyb.


Tylna część Hondy HR-V również została dynamicznie wyprofilowana. Ostro narysowane lampy zespolone zachodzą do wewnątrz na drzwi bagażnika, na których wyróżnia się motyw „unoszącego się skrzydła”.


Wiodąca w klasie przestronność połączona z wszechstronnością auta typu MPV


Nowa Honda HR-V otrzymała jeden z najlepiej rozplanowanych przedziałów pasażerskich w klasie, oferując zarówno dużą przestrzeń, jak i rozbudowane możliwości konfiguracyjne i wnosząc tym samym do segmentu crossoverów cechy auta MPV.
Podstawą przestronnego i funkcjonalnego wnętrza Hondy HR-V jest opracowana przez Hondę globalna platforma segmentu B, która zawiera wiele innowacyjnych rozwiązań. Jednym z przykładów jest zastosowanie płaskiego zbiornika paliwa umieszczonego pod przednimi fotelami, co pozwoliło na uwolnienie miejsca pod tylnymi siedzeniami i zastosowanie systemu składania siedzeń Magic Seats ®.


Każde z tylnych siedzeń składanych w proporcjach 60:40 może być ustawione w różnych pozycjach, co czyni wnętrze bardziej wszechstronnym. W ustawieniu „Utility”, oparcie tylnej kanapy składa się do przodu, a siedzisko obniża się, co tworzy długą i płaską powierzchnię transportową. W ustawieniu „Tall”, siedzisko tylnej kanapy można unieść do pozycji pionowej i zablokować w tym położeniu, umożliwiając przewiezienie na pokładzie auta długich przedmiotów sięgających od podłogi aż do sufitu. Z kolei w ustawieniu „Long” oparcia przednich i tylnych foteli pasażerów zostają złożone do przodu, do pozycji horyzontalnej.


Wszystkie osoby zasiadające we wnętrzu nowej Hondy HR-V docenią wiodącą w klasie ilość miejsca na nogi, na wysokości ramion oraz nad głową. Pod tym względem, nowy model Hondy może równać się z autami pozycjonowanymi w wyższych segmentach.


Również bagażnik oferuje imponującą ilość miejsca - przy siedzeniach ustawionych w standardowej pozycji, jego pojemność wynosi 453 litry, a po ich złożeniu, pojemność liczona do linii tylnych szyb wzrasta do 1026 litrów. Łatwy dostęp do bagażnika to zasługa szerokiego otworu załadunkowego i nisko położonej krawędzi załadunku.


Wyrafinowany design wnętrza oferującego wysokogatunkowe materiały, panoramiczne okno dachowe oraz nowy zaawansowany system multimedialny
W celu zapewnienia pasażerom dobrego samopoczucia na pokładzie nowej Hondy HR-V, projektanci dążyli do stworzenia kabiny łączącej solidność wykonania z  pozornie wykluczającymi się cechami – przestronnością i zarazem poczuciem przebywania w dopasowanym kokpicie sportowego coupé.


Zastosowanie miękkich w dotyku powierzchni o wysokiej jakości wykonania, subtelnie zaakcentowanych wstawkami ze szczotkowanego chromu, tworzy wewnątrz atmosferę auta klasy premium. Projekt deski rozdzielczej obejmuje eleganckie detale, takie jak na przykład panel pokryty czarnym lakierem fortepianowym, który podkreśla wyrafinowany charakter nowej Hondy HR-V.


Przed kierowcą znajduje się tablica przyrządów z trzema wskaźnikami, z których każdy został otoczony „unoszącymi się” podświetlanymi obwódkami, wzmagającymi poczucie wysokiej jakości wykonania. Za sprawą funkcji ECO Assist, podczas oszczędniej jazdy, podświetlenie prędkościomierza zmienia kolor z białego na zielony.


Wersja wyposażeniowa Executive dodatkowo oferuje nabywcom elektrycznie otwierane i uchylane panoramiczne okno dachowe. Podczas otwierania dachu automatycznie odsuwa się również roleta przeciwsłoneczna, którą można ręcznie zasunąć, aby ograniczyć przenikanie do wnętrza promieni słonecznych.


W centrum deski rozdzielczej znajduje się siedmiocalowy ekran dotykowy multimedialnego systemu Honda Connect, stanowiący wyposażenie standardowe wszystkich wersji (Sport i Executive), z wyjątkiem podstawowej. W odmianie Comfort dostępny jest wyświetlacz o przekątnej wynoszącej pięć cali.


Honda Connect działa w oparciu o system operacyjny Android 4.0.4, dzięki czemu wszystkie operacje można wykonywać za pomocą gestów znanych ze smartfonów. System daje szybki dostęp do usług internetowych, jak przeglądarka, wiadomości podawane w czasie rzeczywistym, informacje o pogodzie i utrudnieniach w ruchu, a także dostęp do serwisów społecznościowych i stacji muzycznych. Ponadto, Honda Connect umożliwia zainstalowanie dodatkowych aplikacji za pomocą dedykowanej usługi Honda App Center, pozwalającej na spersonalizowanie systemu. W opcji oferowana jest też nawigacja satelitarna Garmin.


Za pomocą ekranu dotykowego systemu Honda Connect, można również wyświetlić informacje o pojeździe, jak na przykład przebieg, zużycie paliwa czy czas podróży.


Co więcej, Honda Connect łączy się ze smartfonami i innymi urządzeniami multimedialnymi za pośrednictwem MirrorLink, WiFi, Bluetooth, HDMI oraz USB.


Pełna gama zaawansowanych systemów bezpieczeństwa


Podobnie, jak wszystkie nowe modele Hondy sprzedawane w Europie, HR-V został wyposażony w szereg zaawansowanych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego.


Rozbudowane systemy bezpieczeństwa aktywnego wykorzystują dane dostarczane przez czujniki radarowe oraz kamery skierowane do przodu i do tyłu. Wszystkie wersje wyposażeniowe, z wyjątkiem podstawowej, otrzymają w standardzie pakiet Advanced Driver Assist System. W skład pakietu wchodzą takie systemy, jak inteligentny tempomat adaptacyjny, system aktywnego hamowania w ruchu miejskim, system ostrzegania przed kolizją, system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych oraz system automatycznych świateł drogowych.


Opracowany przez Hondę system aktywnego hamowania w ruchu miejskim będzie standardem w nowej Hondzie HR-V.
Oprócz przednich i kurtynowych poduszek powietrznych, nad bezpieczeństwem podróżujących czuwa zaprojektowana przez Hondę struktura nadwozia typu ACE™ (Advanced Compatibility Engineering™). Tworzy ją sieć połączonych elementów strukturalnych, które równomiernie rozpraszają siły uderzenia na całej powierzchni przedniej części pojazdu. Taki układ pozwala zminimalizować ryzyko deformacji kabiny pasażerskiej, a także zapobiega niewspółosiowemu ustawieniu się Hondy HR-V względem struktury bezpieczeństwa innego, mniejszego lub większego pojazdu biorącego udział w zderzeniu.


Angażujące właściwości jezdne, doskonałe osiągi i wysoka wydajność


Honda HR-V będzie dostępna w Europie wyłącznie w wersji z napędem na przednie koła. W gamie jednostek napędowych znajdzie się dynamiczny i wydajny silnik benzynowy i-VTEC o pojemności 1,5 litra i mocy maksymalnej 130 KM oraz diesel i-DTEC o pojemności 1,6 litra i mocy maksymalnej 120 KM. W obu przypadkach napęd będzie przenoszony za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni manualnej, podczas gdy odmiana benzynowa będzie również mogła współpracować z bezstopniową automatyczną skrzynią CVT.


Obie konstrukcje wywodzą się z serii Earth Dreams Technology, co oznacza, że oferują dobrą dynamikę i niskie zużycie paliwa, spełniając przy tym normę emisji spalin Euro 6.


Honda HR-V może być wyposażona w nową jednostkę benzynową 1,5 litra i-VTEC generującą do 130 KM lub silnik wysokoprężny 1,6 litra i-DTEC o mocy maksymalnej 120 KM. Obie konstrukcje są standardowo połączone ze skrzynią manualną, przy czym jednostka i-VTEC o pojemności 1,5 litra może współpracować z automatyczną przekładnią CVT (z łopatkami do zmiany stopnia przełożenia w niektórych wersjach).
Honda HR-V odznacza się właściwościami jezdnymi typowymi dla samochodu osobowego, co jest główną zasługą nisko położonego środka ciężkości oraz lekkiej i sztywnej konstrukcji nadwozia. Wysoka sztywność karoserii - w głównej mierze osiągnięta za sprawą wykonania struktury w 27 procentach ze stali o wysokiej wytrzymałości - przyczynia się do stworzenia wizerunku auta o solidnej konstrukcji, które dzięki wyeliminowaniu przechyłów nadwozia, zapewnia poczucie bezpieczeństwa podczas jazdy. Ponadto, nowa Honda HR-V odznacza się bardzo przewidywalnym prowadzeniem, dzięki czemu pretenduje do miana crossovera wzbudzającego największe zaufanie podczas dynamicznej jazdy, spośród wszystkich modeli w tym segmencie.
Oprócz tego, Honda HR-V wnosi do segmentu aut typu crossover wiodące w klasie parametry aerodynamiczne, dzięki czemu model ten uzyskuje nie tylko niskie zużycie paliwa, ale również wysoki poziom komfortu akustycznego w kabinie pasażerskiej za sprawą ograniczenia szumów wiatru. W celu zredukowania niesprzyjających hałasów przenikających do wnętrza Hondy HR-V, inżynierowie zastosowali pakiet wydajnych materiałów wygłuszających. Przyjemną i relaksującą atmosferę podczas jazdy zapewniają zastosowane w przednich i tylnych nadkolach materiały tłumiące dźwięki, specjalna wykładzina podłogowa oraz osłona podwozia.

inf/zdjęcia/filmy HONDA

Zasoby powiązane


Reklama