Newsletter

Regulamin

Reklama

Nadwozie - Stylizacja - design i rozwój motoryzacji

Alfa Romeo Stelvio- Innowacyjna technologia gwarantująca maksymalny poziom bezpieczeństwa.  

dokument
pobierz +

 

Zgodnie z kulturą techniczną Alfy Romeo, elektronika nie powinna być inwazyjna, ale wykorzystana tylko do spotęgowania doznań podczas jazdy, zapewnionych już zresztą przez doskonale zaprojektowane podwozie i zawieszenie. Nowy SUV Alfa Romeo Stelvio jest tego potwierdzeniem: wyjątkowy i zaskakujący pod względem strukturalnym, ale z zachowaniem licznych i wyszukanych systemów bezpieczeństwa, oferowanych w standardzie lub, jako dodatkowa opcja, w zależności od wersji wyposażenia.

 

Integrated Brake System (IBS).

W nowym SUV-ie Alfa Romeo debiutuje, po raz pierwszy w tym segmencie, innowacyjny system elektro mechaniczny IBS, łączący kontrolę stabilności z tradycyjnym wspomaganiem hamulców. Dzięki połączeniu elektroniki i mechaniki, gwarantuje natychmiastową reakcję hamulca i rekordowo krótką drogę hamowania, jak i znaczącą optymalizację obciążeń.

 

 

System ostrzegający przed najechaniem na przeszkodę (Forward Collision Warning) z autonomicznym awaryjnym systemem hamowania (AEB) i wykrywaniem pieszych.

System FCW automatycznie redukuje prędkość jazdy w celu uniknięcia potencjalnego zderzenia. Urządzenie to wykorzystuje czujnik radarowy oraz kamerę wmontowaną w przednią szybę, aby wykryć, czy samochód nie zbliża się na swym torze jazdy do innego pojazdu lub przeszkody (w tym pieszych). System najpierw wysyła kierowcy akustyczne ostrzeżenia o istnieniu przeszkody, a jeśli ten nie zareaguje natychmiast, hamuje autonomicznie, aby uniknąć kolizji lub zmniejszyć jego następstwa. Ponadto autonomiczny, awaryjny system hamulcowy (Autonomous Emergency Brake) interpretuje informacje pochodzące równocześnie z radaru i kamery i jest w stanie uruchomić hamowanie również w sytuacji, gdy pieszy wkracza na tor jazdy samochodu. AEB jest w stanie zatrzymać autonomicznie pojazd aż do 65 km/h.

 

System ostrzegania przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu (Lane Departure Warning – LDW).

Ten system, bazujący na kamerze umieszczonej na szybie przedniej, rozpoznaje linie wyznaczające pas ruchu i w razie wyjeżdżania poza nie ostrzega kierowcę za pomocą sygnału akustyczno-wizualnego lub optyczno-wizualnego.

 

Układ monitorowania martwego pola (Blind Spot Monitoring - BSM).

Układ monitorowania martwego pola (BSM) wykorzystuje dwa szerokopasmowe czujniki radarowe umieszczone na zderzaku tylnym do wykrywania obiektów w martwych polach widzenia kierowcy podczas zmiany pasa ruchu oraz wyprzedzania innych pojazdów i przez inne pojazdy. Obecność niewidocznych dla kierowcy pojazdów sygnalizowana jest podświetleniem ikonki w zewnętrznym lusterku wstecznym oraz sygnałem dźwiękowym monitoruje na bieżąco martwe pole po obu stronach pojazdu, używając dwóch radarów umieszczonych na zderzaku tylnym.

 

System detekcji obiektów na drodze cofania (Rear Cross-Path Detection).

System sprawdza tylną strefę pojazdu i działa po załączeniu biegu wstecznego. Przy pomocy podświetlanych ikonek w zewnętrznym lusterku wstecznym oraz sygnału akustycznego ostrzega kierowcę o zbliżaniu się obiektów przecinających drogę cofania przy prędkości poniżej 35 km/h.

Tempomat adaptacyjny (Active Cruise Control).

Tempomat adaptacyjny (ACC) monitoruje na bieżaco odległość w stosunku do samochodu jadącego z przodu i redukuje szybkość w sytuacji, gdy samochód zbliża się do innego pojazdu na tym samym pasie ruchu lub gdy zmienia on pas ruchu. System przywraca pierwotną prędkość, gdy poprzedzający pojazd przyspiesza lub przemieści się na inny pas


Reklama