Newsletter

Regulamin

Reklama

Nadwozie - Technika - budowa karoserii i badania aerodynamiczne

Zmiany w samochodach Porsche 91

dokument
pobierz +

Porsche 911 z napędem na obie osie wybiera ponad jedna trzecia nabywców modelu. Nowe generacje 911 Carrera 4 oraz 911 Targa 4 oferują jeszcze bardziej sportową charakterystykę i wyższy komfort. Innowacyjne, turbodoładowane silniki są mocniejsze, zużywają przy tym mniej paliwa, a udoskonalony napęd na cztery koła zwiększa dynamikę i bezpieczeństwo. Co więcej, montowane w standardzie adaptacyjne zawieszenie PASM (Porsche Active Suspension Management) z obniżonym o 10 mm prześwitem jeszcze skuteczniej łączy torowe prowadzenie z wygodą podróżowania na długich dystansach. Dynamikę jazdy dodatkowo potęguje skrętna tylna oś, opcjonalnie dostępna dla modeli Carrera 4S. Seryjne wyposażenie najnowszych „911” obejmuje system multimedialny Porsche Communication Management (PCM) z dotykowym ekranem, wyróżniający się prostszą obsługą i rozbudowanymi funkcjami z zakresu łączności.



Zmiany optyczne, jakie przeprowadzono w nowej generacji 911 Carrera, w modelach czteronapędowych uzupełniono o szereg dodatkowych modyfikacji, podkreślających ich indywidualny charakter. Przykładowo, tylny pas świetlny zyskał teraz trójwymiarowy design, który wzmacnia wrażenie głębi po włączeniu lamp. Przy okazji potęguje on optyczną szerokość samochodu - tak jak wcześniej, „911” z napędem na obie osie ma bowiem o 44 mm szersze tylne nadkola. Nowy model zdradzają również czteropunktowe światła do jazdy dziennej, pozbawione wgłębień klamki drzwi, a z tyłu - przeprojektowana pokrywa silnika z pionowymi żaluzjami oraz nowe lampy z czteropunktowymi światłami hamowania.



Zmiany w wyglądzie zewnętrznym podkreślają również wyrafinowaną elegancję 911 Targa. Jej niepowtarzalny design niezmiennie wyróżnia się na tle coupé i kabrioletu, łącząc klasyczną ideę targi z zaawansowaną konstrukcją dachu. Podobnie jak legendarna, pierwsza odsłona modelu, współczesna Targa ma szeroki słupek środkowy, odsuwaną część dachu nad przednimi fotelami i panoramiczną tylną szybę. Miękki dach można zamykać lub otwierać za naciśnięciem przycisku – po złożeniu znika on za oparciami kanapy.



Lepsze osiągi i nawet o 12% niższe zużycie paliwa

Za przeprojektowanymi silnikami typu bokser stoi ponad 40 lat doświadczenia Porsche w projektowaniu jednostek turbo do wyścigowych i seryjnych samochodów sportowych. W rezultacie nowa generacja 911 Carrera imponuje zarówno osiągami, przyjemnością z jazdy, jak i wydajnością. Za sprawą podwójnego turbodoładowania 3-litrowy, 6-cylindrowy silnik modeli 911 Carrera 4 oraz 911 Targa 4 osiąga moc 370 KM (272 kW) i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a w przypadku wariantów S wartości te rosną do, odpowiednio, 420 KM (309 kW) i 500 Nm. W porównaniu z poprzednimi modelami kierowca zyskuje dodatkowe 20 KM (15 kW) oraz 60 Nm, a to przekłada się na jeszcze lepszą dynamikę. Wyższa moc 911 Carrera 4S jest rezultatem zastosowania zmodyfikowanych turbosprężarek, innego układu wydechowego i zmian w oprogramowaniu sterującym.



W połączeniu z napędem na obie osie – teraz sterowanym elektrohydraulicznie - 911 Carrera 4 po raz pierwszy notuje lepszy czas w sprincie do „setki” od swoich tylnonapędowych odpowiedników. Odmiana zaopatrzona w opcje w postaci skrzyni PDK oraz pakietu Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s (o 0,4 s szybciej od poprzednika), a model S potrzebuje na to 3,8 s (o 0,3 s mniej). Kabriolet S i 911 Targa 4 z takim samym wyposażeniem prędkość 100 km/h osiąga zaledwie o 0,2 s wolniej. Maksymalna prędkość modelu, zależnie od wersji i wyposażenia, waha się od 287 do 305 km/h.



Tradycyjnie, każda nowa generacja silników Porsche lepsze osiągi łączy z wyższą efektywnością. W rezultacie zużycie paliwa 911 Carrera 4 Cabriolet z przekładnią PDK spadło o 0,8 l/100 km, do 7,9 l/100 km. Największe różnice występują w modelach 911 Carrera 4S Cabriolet oraz 911 Targa 4S ze skrzyniami PDK - ich zapotrzebowanie na benzynę jest o 1,2 l/100 km niższe i w obu przypadkach wynosi 8,0 l/100 km.


inf/zdjęcia/filmy PORSCHE


Reklama